در 27امین سالروز خیزش تونل؛

حماس خواستار تشدید مقاومت برای آزادی فلسطین شد

حماس خواستار تشدید مقاومت برای آزادی فلسطین شد
دوشنبه 3 مهر 1402 - 20:03

جنبش حماس فلسطین با انتشار بیانیه ای از مردم فلسطین در داخل و خارج خواست تا به دفاع از اصول ملی، سرزمین‌ و مقدسات اسلامی و مسیحی‌ فلسطین به مبارزه مشروع خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه دهند.

العالم - فلسطین

حماس از امت اسلامی عربی خواست به مسئولیت های خود در زمینه دفاع از اقصی، حمایت از مقاومت مردم فلسطین در برابر توطئه های دشمن صهیونیستی که به تهدیدی واقعی برای امنیت، ثبات و هویت این امت به ویژه در مسجد الاقصی و قدس تبدیل شده، عمل کنند.

در این بیانیه که به مناسبت 27 امین سالگرد خیزش تونل(هبه النفق) صادر شد، از فداکاری رزمندگان فلسطینی در کرانه باختری و محافظان مسجد الاقصی و قدس، تقدیر شده است.

حماس تاکید کرد که خون پاک شهدایی که خاک ما را در خیزش تونل و در تمام مراحل نبرد با این دشمن ددمنش رنگین کردند، انگیزه ای برای مردم فلسطین جهت مبارزه بیشتر و مقاومت همه جانبه تا آزاد سازی سرزمین فلسطین و مقدسات آن خواهد بود.

حوادث خیزش تونل به 25 سپتامبر 1996 برمی گردد، زمانی که اعلام شد که اسرائیل تونلی به طول 450 متری را در زیر مسجد الاقصی افتتاح کرده است. به دنبال آن، تظاهرات مردمی در بیشتر سرزمین‌های اشغالی به راه افتاد. درگیری با نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی منجر به شهادت 63 فلسطینی شد.

پربیننده ترین خبرها