حضور نخست وزیر عراق در میان بازماندگان حادثه آتش سوزی در تالار عروسی

پنج‌شنبه 6 مهر 1402 - 21:00

عراق همچنان شاهد بازتاب فاجعه آتش سوزی در تالار عروسی در منطقه «الحمدانیه» استان نینوا است؛ عزاداران آتش سوزی الحمدانیه، خواستار پاسخگویی اهمال‌کاران شدند.

العالم - عراق

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در راس هیئت وزیران به الحمدانیه آمد تا از آخرین اخبار این حادثه مطلع شود، کمیته های پارلمانی تشکیل دهد و حداکثر مجازات قانونی را علیه کسانی که سهل‌انگاری کرده اند، اعمال کند.

نخست‌وزیر تاکید کرد: «نباید در مداوای مجروحان تاخیر ایجاد شود.»

در همین حال، وعد محمود القدو، عضو مجلس نمایندگان و عضو کمیته امنیتی و دفاعی، گفت: «نخست وزیر به این موضوع توجه دارد و جنبه بشردوستانه حضور ایشان در اینجا برای ما بسیار مهم است و به خانواده من و مردم من در دشت نینوا و برادران مسیحی، این پیام خوب را می رساند که مصیبت امروز آنها مصیبت همه عراقی ها است، نه فقط مسیحیان.»

عطوان العطوانی، رئیس کمیته مالی پارلمان عراق در این‌باره گفت: «ما در این نقطه ایستاده‌ایم. همه مقامات اجرایی باید این ایجاد این قبیل تسهیلات را، چه با مصوبات رسمی یا غیررسمی، پیگیری کنند. ما نیز این پروژه ها را پیگیری و دقیق بررسی می کنیم و هرکسی را که مسئول باشد، محاکمه می کنیم.»

انتشار تصاویر دردناک از وداع با عزیزان و صحنه غم انگیز از چهره خانواده قربانیان که با وحشت این حادثه را تجربه کرده و عزیزان خود را از دست داده‌اند، قلب همگان را به درد آورد.

برخی از عزاداران در عرض یک ساعت، پنج نفر از نزدیکانش را از دست داده و شاهد مرگ و سوختن آنها بوده است.

حناء یکی از خانواده‌های قربانیان، صحنه های حادثه را برای خبرنگار العالم روایت کرد: خانواده‌هایی وجود دارد که پدر و مادر مفقود شده‌اند و دخترشان از ناحیه کمر و دست‌هایش دچار سوختگی شدید شده است، آنها را با ماشین بیرون می‌کشیدند و برادرم یکی از آنها بود.»

هزاران موصلی از اقشار مختلف در مراسم تشییع دسته‌جمعی تعداد زیادی از قربانیان آتش‌سوزی شرکت کردند و در قبرستان «قیامت» بیش از هفتاد قربانی به خاک سپرده شدند.

پربیننده ترین خبرها