جایگاه علمی نوبل اسلامی جایزه مصطفی (ص) + ویدیو

شنبه 8 مهر 1402 - 22:30

تعدادی از شرکت کنندگان جایزه علوم و فناوری المصطفی (ص) در پنجمین اجلاسیه این جایزه در سال 2023 از پارک فناوری پردیس واقع در شرق تهران پایتخت ایران که بزرگترین پارک فناوری غرب آسیا محسوب می شود، بازدید کردند.

العالم – ایران ـ علمی

هدف از این بازدید اطلاع از آخرین دستاوردهای فناوری و صنایع موجود در پارک و آشنایی با تلاش های خستگی ناپذیر ایرانیان در زمینه پیشرفت علمی و فنی است.

امین رضا خالقیان، مدیرکل امور بین الملل پارک فناوری پردیس به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: در چارچوب برنامه های هفته جایزه جهانی مصطفی (ص) میزبان برگزیدگان این رویداد از کشورهای مختلف اسلامی در پارک فناوری پردیس بودیم تا با دستاوردهای فنی کشورمان اشنا شده و نوعی هماهنگی و ارتباط بین آنها و کارشناسان ما ایجاد شود.

احمد فوزی اسماعیل برنده جایزه مصطفی در سال 2023 نیز گفت: ایران در عرصه علم و فناوری پیشرفت های چشمگیری داشته است و اکنون یکی از کشورهای پیشرفته علمی است و باید بیش از آنچه که هست شناخته شود. جهان نباید علمای ایرانی مانند ابن سینا، رازی و خوارزمی را فراموش کند و جایزه مصطفی (ص) به این منظور طراحی شده تا دانشمندان و پژوهشگران فراموش نشوند.

نوبل اسلامی

بیش از ۳۰۰ نخبه دانشگاهی در پنجمین دوره اعطای جایزه علمی وفناوری مصطفی (ص) در اصفهان شرکت کردند.

مراسم افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) روز گذشته با حضور آیت الله رئیس جمهور در اصفهان برگزار شد.

جایزه مصطفی(ص) با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری است.

پربیننده ترین خبرها