راز اعدام خلبانان سعودی فاش شد

راز اعدام خلبانان سعودی فاش شد
يکشنبه 9 مهر 1402 - 18:05

پس از گذشت دو هفته از اعدام دو خلبان در عربستان سعودی، یک پایگاه خبری آمریکایی از علت اعدام آنها پرده برداشت.

العالم ـ عربستان سعودی

پایگاه نشریه آمریکایی «آبزرور» در گزارشی از ترس و نگرانی‌های عربستان از احتمال وقوع کودتاهای نظامی بر اثر نارضایتی گسترده در داخل ارتش فرسوده عربستان که نظامیان آن درآمدهای ناچیزی دریافت می‌کنند، خبرداد.

در 14 سپتامبر گذشته وزارت دفاع عربستان اعلام کرد که ماجد بن موسی عواد البلوی و یوسف بن رضا حسن العزونی دو خلبان در ارتش این کشور اعدام شدند.

طبق گفته های وزارت دفاع عربستان، هر دو خلبان به اتهام خیانت اعدام شدند.

پایگاه آمریکایی به نقل از منابعی در اپوزیسیون عربستان گفت که البلوی و العزونی پس از اعلام مخالفت با بمباران اهداف غیرنظامی در یمن اعدام شدند.

طبق این گزارش، شاید آنها انتقاداتی از ولیعهد عربستان کردند و این اظهارات آنها ضبط شده باشد. هیچ دادگاهی نمی تواند صدور حکم اعدام را با اتهاماتی همچون مخالفت با بمباران غیرنظامیان، توجیه کند؛ از این رو اتهام خیانت مطرح شده است تا بتوان حکم اعدام را توجیه کرد.

این پایگاه آمریکایی گفت: هدف در اینجا، ارسال پیام هایی قوی به تمام جداشدگان احتمالی از ارتش و جلوگیری از تبدیل شدن البلوی و العزونی به مشوقی برای هرگونه نافرمانی مسلحانه احتمالی علیه بن سلمان است بویژه که عربستان پیش از این نیز با مواردی از جدایی نظامیان از ارتش روبرو شده بود.

پربیننده ترین خبرها