درخواست اتحادیه اروپا از آمریکا برای ادامه کمک به اوکراین

درخواست اتحادیه اروپا از آمریکا برای ادامه کمک به اوکراین
دوشنبه 10 مهر 1402 - 01:47

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درحالی که در اوکراین حضور دارد, در بیانیه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد, از آمریکا خواست به کمک‌های نظامی و مالی به کی یف ادامه دهد.

العالم-اروپا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از قانونگزاران آمریکایی خواست در تصمیم خود برای حذف حمایت مالی از اوکراین از لایحه بودجه تصویب شده جهت جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال تجدید نظر کنند.

بورل گفت که مقامات اروپایی از توافق میان قانونگزاران و دولت آمریکا در واشنگتن غافلگیر شده‌اند و اتحادیه اروپا به کمک به اوکراین تا زمان شکست مسکو ادامه خواهد داد.

وی افزود: من امیدوارم که این یک تصمیم قطعی نباشد و حمایت‌های آمریکا از اوکراین ادامه یابد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرد: ما با یک تهدید وجودی روبرو هستیم. اوکراینی‌ها با تمام شجاعت و ظرفیت‌های خود می‌جنگند و اگر می‌خواهیم آن‌ها موفق شوند, باید تسلیحات بهتر و سریع‌تر برای آن‌ها فراهم کنید.

این سیاستمدار اسپانیایی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: اتحادیه اروپا از آغاز جنگ تاکنون, هشتاد و پنج میلیارد یورو برای کمک به اوکراین اختصاص داده است که شامل کمک نظامی نیز می‌شود.

از سوی دیگر مقامات اوکراینی تاکید کردند که با توافق میان قانونگزاران و دولت آمریکا حمایت واشنگتن از کی یف ادامه خواهد داشت.

آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین، گفت که روابط آمریکا با اوکراین تغییر نکرده است و مقامات اوکراینی به طور منظم با نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه دیدار می‌کنند.

به گزارش ایرنا, تنها چند ساعت قبل از تعطیلی احتمالی دولت بایدن، نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا به توافق رسیدند تا بودجه دولت آمریکا را برای یک دوره کوتاه‌مدت ۴۵ روزه تصویب کنند.

تنها چند ساعت مانده به مهلت قانونی، جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های کنگره آمریکا با ۳۳۵ رأی موافق در مقابل ۹۱ رأی مخالف، بودجه دولت این کشور را برای یک دوره ۴۵ روزه تصویب کردند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از تصویب لایحه بودجه موقت ۴۵ روزه دولت خود توسط هر دو مجلس کنگره و سنا، در بیانیه‌ای گفت: واشنگتن تحت هیچ شرایطی از حمایت از اوکراین دست برنمی‌دارد.

در واقع دولت بایدن پس از آنکه کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان گفت که یک لایحه موقت برای جلوگیری از تعطیلی دولت تا ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) ۲۰۲۳ ارائه می‌دهد؛ غافلگیر شد. با تصویب این لایحه اگرچه دموکرات‌ها

ناراضی نیستند، اما یک مشکل بزرگ وجود دارد؛ این لایحه کمک به اوکراین را شامل نمی‌شود و نبود آن ضربه‌ای برای دولت بایدن و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین خواهد بود. زلنسکی هفته گذشته در دیدار با بایدن و

قانون‌گذاران بار دیگر برای دفاع از کی‌یف در برابر مسکو بودجه بیشتری را درخواست کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها