آ‌مریکایی ها محموله جدیدی از نفت سوریه را به سرقت بردند

آ‌مریکایی ها محموله جدیدی از نفت سوریه را به سرقت بردند
دوشنبه 10 مهر 1402 - 10:15

منابع خبری از سرقت محموله جدید نفت سوریه توسط اشغالگران آمریکایی همزمان با استقرار تجهیزات نظامی جدید در پایگاه‌های غیرقانونی واشنگتن در شمال شرق این کشور خبر دادند.

العالم ـ سوریه

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع مطلع گزارش داد که نظامیان اشغالگر آمریکا به سرقت نفت سوریه و خارج کردن آن از میادین نفتی این کشور در استان‌های حسکه و دیرالزور و انتقال آن به اقلیم کردستان عراق ادامه می‌دهند.

منابع مطلع خاطرنشان کردند که نظامیان آمریکا روزانه حدود ۴۰ تانکر حامل نفت سرقتی سوریه را از طریق دو گذرگاه غیرقانونی «الولید» و «المحمودیه» به پایگاه‌هایشان در اقلیم کردستان عراق منتقل می‌کنند.

طبق این گزارش، همزمان آمریکایی‌ها همچنان به تجهیز پایگاه‌های غیرقانونی‌شان در کانتون «الجزیره» سوریه ادامه می‌دهند و تقریبا به صورت روزانه تجهیزاتی را از اقلیم کردستان عراق به این پایگاه‌ها منتقل می‌کنند.

منابع محلی در حومه حسکه در این باره اعلام کردند که آمریکایی‌ها یکشنبه یک کاروان نظامی متشکل از ۲۰ کامیون حامل تانکر سوخت و تجهیزات لجستیکی را به پایگاه‌هایشان در حومه شهر حسکه منتقل کردند.

این دومین کاروان نظامی آمریکا است که طی ۲۴ ساعت گذشته وارد حسکه شده است. منابع مذکور اعلام کردند که پیش از این نیز یک کاروان متشکل از ۳۰ کامیون محموله نظامی خود را در پایگاه‌های واشنگتن در منطقه تخلیه کرده بود.

پربیننده ترین خبرها