دیدار دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان با امیرعبداللهیان

دیدار دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان با امیرعبداللهیان
دوشنبه 10 مهر 1402 - 20:49

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان عصر امروز در دیدار با حسین امیرعبداللهیان درباره مناسبات دوجانبه و تحولات قفقاز جنوبی به گفت‌وگو پرداخت.

العالم - ایران

«آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان که دیروز (یکشنبه) هشتم مهر ماه به تهران سفر کرد، عصر امروز (دوشنبه) دهم مهر ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات اخیر در قفقاز جنوبی به گفت‌وگو پرداخت.

وی بعدازظهر دیروز (یکشنبه) نهم مهر ماه نیز با علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه قفقاز و مسائل بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار همتای ارمنستانی با اشاره به آخرین تحولات منطقه قفقاز و ضرورت تلاش همه طرف‌ها برای استقرار آرامش و امنیت در منطقه، تصریح کرد: هرگونه تغییر در جغرافیای منطقه ناامن کننده و موجب بی ثباتی و تصاعد بحران است.

سفر گریگوریان به تهران پس از تحولات اخیر در منطقه قره‌باغ و برقراری آتش بس و انحلال جمهوری خودخوانده در این منطقه انجام شده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران این سفر را در چارچوب تماس‌ها بین ایران و ارمنستان درباره تحولات قفقاز جنوبی و تحولات اخیر در حوزه قفقاز برشمرد و افزود: دیروز گفت‌وگوهایی بین این مقام دولت ارمنستان با احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی انجام شد و آخرین تحولات قفقاز جنوبی در این گفت‌وگوها مورد تبادل نظر قرار گرفت.مهمان ارمنستانی گزارشی از آخرین وضعیت منطقه و روابط بین ارمنستان و آذربایجان ارائه کرد. تحولات و تحرکات نظامی در منطقه مورد گفت‌وگو قرار گرفت و فرصتی بود ایران دیدگاه‌ها و مواضع خود را در خصوص قفقاز مطرح کند. همچنین لزوم استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و همسایگان برای صلح و ثبات در منطقه به ویژه در مناسبات ارمنستان و جمهوری آذربایجان مورد تأکید طرف ایرانی قرار گرفت.

کنعانی با اشاره به دیدار امروز گریگوریان با امیرعبداللهیان اضافه کرد: در همین چارچوب گفت‌وگوها ادامه می‌یابد. تحولات در قفقاز برای ایران حائز اهمیت است. ایران از کشورهای مهم و اثرگذار و صاحب نقش در تحولات منطقه است.

امیرعبداللهیان اخیرا و در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی خود دیدار و گفت‌وگو کرده بود. وی در آن دیدار خطاب به همتای ارمنستانی اعلام کرد: قره‌باغ را بخشی از جمهوری آذربایجان می‌دانیم، ولی اختلافات باید از طریق سیاسی و‌ گفت‌وگو حل و فصل شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها