رایزنی تلفنی فرمانده ارتش پاکستان با وزیر دفاع آمریکا درباره منطقه

رایزنی تلفنی فرمانده ارتش پاکستان با وزیر دفاع آمریکا درباره منطقه
چهارشنبه 12 مهر 1402 - 14:54

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و فرمانده ارتش پاکستان پیرامون همکاری‌های دو کشور و تحولات امنیتی منطقه رایزنی کردند.

العالم - آسیا

رسانه‌های پاکستانی به نقل از اطلاعیه پنتاگون گفتند که لوید آستین و ژنرال «سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان آخرین وضعیت همکاری‌های دو کشور را بررسی کردند.

وزیر دفاع آمریکا در این مکالمه تلفنی ضمن تبادل نظر درباره تحولات منطقه‌ای، زمینه های مورد علاقه دو کشور و منافع مشترک‌ با پاکستان را مورد تاکید قرار داد.

اواسط مردادماه امسال و پیش از پایان کار دولت وقت پاکستان، منابع آگاه در این کشور از حرکت بی سروصدای دولت اسلام‌آباد در تایید طرح امضای پیمان جدید امنیتی با امریکا خبر داده و گفتند که اسلام‌آباد در تکاپوی دریافت تجهیزات و سخت افزار نظامی از آمریکا است.

به گزارش ایرنا، پاکستان زمانی یکی از دریافت کنندگان عمده کمک های نظامی و امنیتی از سوی امریکا بود. اما زمانی که جنگ سرد پایان یافت و چین شروع به چالش کشیدن برتری امریکا کرد، اوضاع نیز دگرگون شد.

این وضعیت واشنگتن را بر آن داشت تا به دنبال همکاری نزدیکتر با هند به عنوان همسایه شرقی پاکستان برای مقابله با چین باشد. در این میان، اسلام‌آباد اهمیت چند دهه‌ای خود را از نظر واشنگتن از دست داد.

اسلام‌آباد به خاطر روابط نزدیک و راهبردی خود با پکن، با فشارهای آشکار و پنهان آمریکا به عنوان رقیب چین مواجه است. دولتمردان پاکستانی از طرفی از روابط راهبردی واشنگتن با دهلی‌نو نیز خرسند نیستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها