ادامه غافلگیری های  گردان های قدس ... ورود موشک ها و پهپادها به چرخه خدمت

پنج‌شنبه 13 مهر 1402 - 08:46

گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی روز چهارشنبه به مناسبت سی و ششمین سالگرد تاسیس این جنبش رژه نظامی در غزه  برگزار کرد.

العالم - فلسطین

این رژه با مشارکت بیش از شصت گروهان به نام شهدای قهرمان از گردان های قدس و محور مقاومت برگزار شد.

در این نمایش عظیم، توانمندی ها و پیشرفت های نظامی گردان های قدس به ویژه در حوزه موشکی و موشک های جدید که برای اولین بار وارد چرخه خدمت شده بودند، به نمایش درآمد و وجود علامت سوال بر روی موشک ها، به نشانه این بود که هر رویارویی جدید میان رژیم اسرائیل و مقاومت فلسطینی، برای دشمن غافلگیر کننده خواهد بود.

جنبش جهاد اسلامی همچنین موشک های پیشرفته و دوربرد بدر 3، براق 10، 60، 85 و 120 را که برد آن ها به تل آویو و قدس اشغالی می رسد، به نمایش گذاشت.

افزون بر نمایش موشک پیشرفته «قاسم» که به نام شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده ، موشک جدید «براق» بدون اعلام برد و وزن آن نیز رونمایی شد.

همچنین در این رژه نظامی، موشک «جهنم عسقلان» نیز رونمایی شد که حامل کلاهک انفجاری به وزن چهارصد کیلوگرم بود. هم چنین پهپادها از جمله پهپادهای شناسایی هدهد و پهپادهای تهاجمی سحاب و صیاد نیز رونمایی شد.

«اکرم العجوری» فرمانده نظامی گردان های قدس تاکید کرد: مقاومت در همه عرصه ها برنامه ریزی دارد و در حال آماده سازی و ضربه زدن در همه میادین است و نقشه ها و توطئه های دشمن که ملت فلسطین، جوانان و آینده آنها را هدف قرار می دهد، به نتیجه نمی رسد.

وی تاکید کرد: اعضای گردان ها، قسام، تیپ ها و همه جناح های مقاومت عزم خود را جزم کرده اند و محور مقاومت با بلندپروازی های خود مستحکم و سربلند است و چشمانش با سربلندی و عزت به مجاهدان غزه است.

ناظران می گویند که این رژه نظامی بیانگر تداوم آمادگی و تجهیز نیروهای مقاومت است که نشان می دهد آنها به طور مداوم در حال توسعه توانایی های نظامی خود هستند و این توانایی ها فراتر از چیزی است که اشغالگران انتظار دارند.

پربیننده ترین خبرها