لندن:‌ اگر به اوکراین تسلیحات بدهیم آنها کار را تمام می‌کنند

لندن:‌ اگر به اوکراین تسلیحات بدهیم آنها کار را تمام می‌کنند
پنج‌شنبه 13 مهر 1402 - 04:32

نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه در پیام توییتری نوشت که به متحدان این را می‌گویم به اوکراین ابزارها را بدهید، آنها کار را تمام می‌کنند.

العالم-اروپا

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه بر ادامه ارسال تسلیحات به اوکراین تاکید کرد.

وی در پیامی توییتری نوشت: «ما نخستین کشوری بودیم که به کی‌یف تانک ارسال کردیم و الان بیش از 10 کشور دیگر از ما پیروی کردند».

سوناک اضافه کرد: «ما نخستین کشوری بودیم که با آموزش خلبانان اوکراینی موافقت کردیم و الان بیش از 10 کشور اقدام مشابه انجام دادند».

نخست وزیر انگلیس افزود: «من به متحدانمان این را می‌گویم،‌ به اوکراین ابزارها را بدهید، آنها کار را تمام می‌کنند».

این در حالی است که نشریه «پولیتیکو» به نقل از یک مقام اروپایی گزارش داد کشورهای اتحادیه اروپا تمام تسلیحاتی را که می‌توانستند بدون به خطر انداختن دفاع خود در اختیار اوکراین قرار دهند، ارائه کرده‌اند. طبق این گزارش، کی‌یف با کاهش عرضه تسلیحات و تزریق نقدی با ظاهر شدن شکاف‌ها در حمایت غرب از اوکراین مواجه است.

به گزارش روز دوشنبه این رسانه آمریکایی به نقل از منبع مذکور، «ما نمی‌توانیم به ارسال از ذخایر خود ادامه دهیم، ممکن است هنوز هم حمایت سیاسی قوی وجود داشته باشد، اما هر چیزی را که امنیت خودمان را به خطر نمی‌اندازد، داده‌ایم».

پولیتیکو در گزارش جداگانه‌ای در روز سه‌شنبه نوشت اقدام هفته گذشته کنگره در عدم تخصیص بودجه کمک به اوکراین در بودجه موقت دولت آمریکا، پیروزی «رابرت فیکو» نخست‌وزیر پیشین اسلواکی در انتخابات پارلمانی این کشور که در مبارزات انتخاباتی متعهد شد کمک به اوکراین را متوقف کند و مناقشه دیپلماتیک کی‌یف با لهستان همگی پیامی دلسردکننده مخابره می‌کند.

یک منبع دیپلماتیک به پولیتیکو گفت دعوای مورد انتظار بر سر بودجه مشترک اتحادیه اروپا به این معنی است که کسی جرات ندارد چیزی را پیش‌بینی کند. دیپلمات دیگر گفت مشکل واضح دیگر در اروپا که کسی تمایل به صحبت درباره آن ندارد این نگرانی است که واشنگتن ممکن است اوکراین را رها کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها