پارلمان عربی مداخله پارلمان اروپا در امور داخلی مصر را محکوم کرد

پارلمان عربی مداخله پارلمان اروپا در امور داخلی مصر را محکوم کرد
جمعه 14 مهر 1402 - 10:45

پارلمان عربی، مداخله پارلمان اروپا در امور داخلی مصر را محکوم و تاکید کرد مصر دارای نهادهای قانون اساسی و قضایی قدرتمند است و انتخابات آن عادلانه است.

العالم - مصر

پارلمان عربی تصمیم پارلمان اروپا مبنی بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آزاد و توقف آزار و تعقیب مخالفان را به شدت محکوم و مخالفت کامل خود را با هرگونه دخالت پارلمان اروپا در امور داخلی کشورهای عربی اعلام کرد.

پارلمان عربی بر همبستگی کامل خود با مصر در برابر هرگونه مداخله ای که حاوی تهمت و دروغ های گمراه کننده باشد و تنها به دنبال دامن زدن به درگیری ها و بی ثبات کردن امنیت و ثبات در منطقه عربی باشد، تاکید کرد.

پارلمان عربی امروز در بیانیه ای از پارلمان اروپا خواست تا از این مداخله آشکار در امور داخلی کشورهای عربی که نقض آشکار اصول سازمان ملل متحد و همه هنجارها و قوانین بین المللی است، دست بردارد.

در این بیانیه آمده است : مصر دارای انتخابات عادلانه و نهادهای قدرتمند و قدیمی قانون اساسی و قضایی است که قانون را اجرا می کنند و می توانند تضمین های لازم را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آزاد و منصفانه ارائه دهند که بیانگر اراده واقعی مردم مصر است.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، پیش از این در کنفرانسی اعلام کرده بود که قصد دارد برای دوره جدید ریاست جمهوری مصر نامزد شود.

پربیننده ترین خبرها