تماس تلفنی بلینکن با رئیس رژیم صهیونیستی

تماس تلفنی بلینکن با رئیس رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 19 مهر 1402 - 03:44

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی، ضمن تکرار حمایت‌های واشنگتن از جنایات تل‌آویو علیه نوار غزه، از تلاش‌ها برای آزادی صهیونیست‌های بازداشت‌شده خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه به‌صورت تلفنی با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

بلینکن در این تماس ضمن تکرار حمایت‌های آمریکا از جنایات رژیم تروریست صهیونیستی علیه نوار غزه، به‌دلیل هلاکت بیش از هزار اشغالگر در عملیات «طوفان الاقصی» با هرتزوگ ابراز همدردی کرد.

وی همچنین گفت که آمریکا برای هماهنگی با متحدان خود جهت پایان دادن به عملیات‌های گروه‌های مقاومت فلسطینی علیه رژیم جعلی تل‌آویو و تضمین آزادی صهیونیست‌های بازداشت‌شده، تلاش می‌کند.

از سوی دیگر، همزمان با ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به شرق دریای مدیترانه، اولین هواپیمای حامل مهمات این کشور نیز به فلسطین اشغالی رسید.

صبح روز شنبه بود که بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به اهداف مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

رسانه‌های صهیونیستی تایید کردند که در جریان عملیات طوفان الاقصی، حداقل ۱۲۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از ۲۵۰۰ نفر زخمی شدند و این رقم باز هم در حال افزایش است.

بعد از آن، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد که بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون حداقل ۹۰۰ فلسطینی در این حملات به شهادت رسیده که ۲۶۰ نفر از آنها کودک و ۲۳۰ نفر آنها زن هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها