گفت و گوی ۴۵ دقیقه ای رئیس‌جمهور و ولیعهد عربستان سعودی

گفت و گوی ۴۵ دقیقه ای رئیس‌جمهور و ولیعهد عربستان سعودی
پنج‌شنبه 20 مهر 1402 - 08:08

رئیس جمهور کشورمان و ولیعهد عربستان در گفت‌وگویی ۴۵ دقیقه‌ای ضمن تاکید بر وحدت جهان اسلام، جنایات رژیم صهیونیستی و چراغ سبز آمریکا را موجب ناامنی ویرانگر برای رژیم و حامیانش دانستند.

العالم - ایران

محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رییس جمهور با انتشار پیامی در فضای مجازی با اشاره به گفت‌وگوی ۴۵ دقیقه‌ای رئیس‌جمهور و بن سلمان تاکید کرد: در اولین تماس تلفنی بین آیت الله رئیسی و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، گفتگوهای مهمی درباره فلسطین و لزوم توقف جنایات جنگی انجام شد.
در این گفت‌وگوی ۴۵ دقیقه‌ای، ضمن تاکید بر وحدت جهان اسلام، جنایات رژیم صهیونیستی و چراغ سبز آمریکا را موجب ناامنی ویرانگر برای رژیم و حامیانش دانستند.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه موجب کشتار تعداد زیادی از کودکان و غیرنظامیان فلسطیبنی شده است.

امیرعبداللهیان وزیر خارجه به تازگی در نامه ای به گوترش از وی درخواست کرد با محکوم کردن فوری هرگونه اقدام خلاف حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، تدابیر لازم را در سریع ترین زمان ممکن جهت جلوگیری از ادامه نقض‌های فاحش حقوق بین‌الملل از جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر و ارتکاب جنایات شنیع به ویژه جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین اشغالی و به ویژه نوار غزه اتخاذ کرده و از دولت‌های عضو‌ سازمان ملل متحد بخواهد که از هرگونه مساعدت و همراهی به طرف متجاوز اشغالگر که به مثابه همدستی در جنایات ارتکابی بوده و موجد مسؤولیت بین‌المللی آنها خواهد بود، خودداری کنند.

پربیننده ترین خبرها