مرگ دسته جمعی در انتظار نظامیان صهیونیست، درصورت حمله زمینی به غزه

مرگ دسته جمعی در انتظار نظامیان صهیونیست، درصورت حمله زمینی به غزه
شنبه 22 مهر 1402 - 12:02

عملیات "طوفان الاقصی" که به کشته، زخمی و اسارت هزاران صهیونیست و درهم شکستن "هیبت اسرائیل" و قدرت بازدارندگی آن شد، آرزوی این رژیم را برای "ریشه کن کردن موجودیت و هویت فلسطینی با توسل به زور" به خاک سپرد.

العالم - تحلیل روز

به دنبال عملیات "طوفان الاقصی" و کشته و اسارت هزاران صهیونیست، درهم شکستن "هیبت اسرائیل" و به خاک مالیده شدن بینی آن و از بین رفتن قدرت بازدارندگی این رژیم، جنگ با رژیم صهیونیستی و حامیانش وارد مرحله تازه ای شده است؛ مرحله ای که در آن دیگر خبری از "ارتش شکست ناپذیر" نیست و آروزی این رژیم را برای "ریشه کن کردن موجودیت و هویت فلسطینی در خاک فلسطین با توسل به زور" و "رؤیای به حاشیه راندن مسأله فلسطین در سایه روند سازش" به خاک سپرد.

در مقابل چنین پیروزی پر طنین و بی سابقه ای، "اسرائیل" هیچ چاره ای ندارد جز تلاش برای یافتن ابزاری برای سرپوش گذاشتن بر این شکست غیر قابل انکار. لذا باز هم دست به دامان حامی آمریکایی خود – که برای کمک به این رژیم و بالا بردن روحیه فروپاشیده آن لحظه ای درنگ نمی کند – شد. خود نیز ضمن حمله های هوایی وحشیانه به غزه، با تبلیغ و تمرکز بر گزینه حمله زمینی به این منطقه، جنگ روانی گسترده ای را در کنار امپراطوری رسانه ای آمریکا و غرب علیه مردم بی دفاع آن به راه انداخته است.

همزمان با اعلام سازمان ملل متحد به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه همه ساکنان شمال غزه باید ظرف 24 ساعت به جنوب این منطقه منتقل شوند، رژیم اشغالگر بر شایعه آمادگی برای حمله زمینی به غزه و "نابودی کامل حماس برای همیشه" تمرکز کرد؛ در این بین حملات هوایی وحشیانه و بی هدف به غزه را ادامه داده و در این عملیات از سلاح های ممنوعه ای چون فسفور سفید استفاده کرد. این حملات تا این لحظه به شهادت 1951 فلسطینی و مجروح شدن بیش از 6 هزار نفر دیگر منجر شده است.

مقامات آمریکایی و اروپایی در راستای عملیات روانی رژیم صهیونیستی و در تلاش برای صحه گذاشتن بر شایعه حمله زمینی این رژیم به غزه، و نیز اعلام همبستگی با جنایات مداوم این رژیم، به سمت تل آویو سرازیر شدند. از جمله این مقامات می توان به "اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپا و "روبرتا متسولا"، رئیس پارلمان اروپا و وزرای خارجه آلمان، کانادا، ایتالیا، فرانسه، آمریکا و انگلیس اشاره کرد که همگی به اتفاق بر آنچه که "حق دفاع از خود" برای این رژیم می دانستند، تأکید کردند و با این حرکت به این رژیم برای حمله زمینی به غزه چراغ سبز نشان دادند. حتی برخی از آنها از جمله آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، خواستار ایجاد گذرگاه امن برای خروج فلسطینی های غزه به سمت مصر به منظور "نجات آنها از سرنوشت حتمی شان" یعنی مرگ شد.

امروز در هشتمین روز از عملیات "طوفان الاقصی"، نظامیان رژیم صهیونیستی به رغم برخورداری از حمایت نظامی و تسلیحاتی آمریکا و غرب و برخورداری از پشتیبانی ناوگان دریایی و ناوهای هواپیمابر و کریدورهای هوایی آنها، هنوز به این فکر می کنند که آیا دست به حمله زمینی به غزه بزند یا خیر؟ و این امر نشان می دهد که نظامیان این رژیم تا چه اندازه از فکر حمله زمینی به غزه وحشت دارند؛ آنها به خوبی می دانند که چنین حمله ای به منزله خودکشی دسته جمعی است زیرا غزه شبیه هیچ کجای دنیا نیست؛ مردانی استوار و قوی دارد که عاشق شهادت هستند همانقدر که صهیونیست ها عاشق این دنیا هستند. غزه جایی است که قدرت از زیر زمینش می جوشد و مردان مقاومت از زیر زمین و از آسمان سر برمی آورند؛ همانطور که در "طوفان الاقصی " دیدیم.

"اسرائیل" هر کاری که می توانست برای خالی کردن خشم خود و گرفتن انتقام هیبت از دست رفته اش انجام دهد، طی 8 روز گذشته انجام داده است و اکنون هیچ کار دیگری از دستش برنمی آید. این رژیم تا توانست مردم عادی را به خاک و خون کشید و خانه های آنها را خراب کرد؛ آب و دارو و برق و غذا و سوخت را به رویشان قطع کرد اما دیگر نمی توانند آنها را از خانه و خاکشان بیرون کنند.

غزه امروز در حمایت مردان قدرتمند خود است و محور مقاومت، ملت فلسطین و ملت های عرب هم از آن حمایت می کند بنابراین "نکبه" دیگری رخ نخواهد داد و رجز خوانی ها و جنگ روانی سران رژیم اشغالگر صرفا بیانگر شدت سرخوردگی و شکست آنها در برابر غزه است. مقاومتی که از دیوار الکترونیک هوشمند عبور کرد و به عمق خاک فلسطین اشغالی رسید و هزاران صهیونیست را به هلاکت رساند یا اسیر کرد، می تواند از مردان رزمنده اش حمایت کند و اگر بخواهد طوفان دیگری در آینده راه بیندازد.

بعد از حماسه عملیات طوفان فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی هیچ انگیزه و روحیه ای برای حمله زمینی به غزه ندارد. لذا هیچ راهی ندارد جز اینکه سر عقل بیاید و در قالب یک معامله، اسرای خود را در ازای آزادی اسرای فلسطینی و تخلیه شهرک های اطراف غزه، پس بگیرند؛ یا اینکه خود را آماده برخورد با گردان قسام و گردان قدس کنند؛ مردانی که در قدرت و صلابت چیزی کم از مردان "عرین الاسود" در اردوگاه جنین ندارند و این برخورد برای آنها یعنی مرگ حتمی، یعنی غزه از بین رفتنی نیست.

  • احمد محمد

پربیننده ترین خبرها