مدیر نهاد حقوق بشری: دستور تخلیه غزه جنایت جنگی است

مدیر نهاد حقوق بشری: دستور تخلیه غزه جنایت جنگی است
شنبه 22 مهر 1402 - 15:36

دیپلمات اسبق نروژی که در جریان توافق سازش اسلو ایفای نقش کرده بود، تصریح کرد که دستور رژیم صهیونیستی برای تخلیه غزه، طبق کنوانسیون ژنو در مورد پناهندگان جنایت جنگی محسوب می‌شود.

العالم - فلسطین اشغالی

یان اگلند دبیرکل شورای پناهندگان نروژ در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی۴ گفت: «بچه‌های زیادی زیر آوار هستند که هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را خارج کند... ده‌ها هزار واحد مسکونی ویران‌شده یا غیرقابل زندگی هستند و هزاران نفر برای جان خود فرار می‌کنند».

وی شرایط غزه را فاجعه‌بار توصیف کرد و هشدار داد که مقیاس این بحران هنوز به طور کامل توسط غرب درک نشده است.

اگلند با اشاره به حمایت غرب از رژیم صهیونیستی هشدار داد: امیدوارم آنها برای له کردن یک میلیون کودک چراغ سبز نشان نداده باشند.

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد ارتش اسرائیل به این سازمان اطلاع داده است که «کل جمعیت غزه در شمال این منطقه باید ظرف ۲۴ ساعت آینده به جنوب غزه نقل مکان کنند» اما سخنگوی نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام کرده است هر گونه ضرب الاجل «ممکن است رعایت نشود».

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیروز هشدار داد که وضعیت غزه «به شکل خطرناکی بحرانی شده است.» وی با بیان اینکه «حتی جنگ‌ها هم قوانینی دارند» افزود: انتقال بیش از ۱ میلیون نفر در یک منطقه جنگی پرجمعیت به مکانی بدون غذا، آب یا محل اقامت، درحالی که تمام این منطقه تحت محاصره است، بسیار خطرناک است و در برخی موارد، امکان پذیر نیست.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و گسترده با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

پربیننده ترین خبرها