ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه؛ محور تماس تلفنی رییسی و السودانی

ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه؛ محور تماس تلفنی رییسی و السودانی
شنبه 22 مهر 1402 - 19:50

آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران و نخست وزیر عراق درباره رفع محاصره غزه، ایجاد گذرگاه های امن برای غیرنظامیان فلسطینی و اجازه عبور کمک های بشردوستانه به غزه گفت و گو کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای نوشت: در این تماس تلفنی که امروز برقرار شد، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران درباره تحولات و اوضاع در سرزمین های اشغالی فلسطین گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش، در این تماس تلفنی که از سوی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق انجام شد، آخرین تحولات رخ داده در عرصه های منطقه ای و بین المللی و وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه که بر اثر حملات و تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین ایجاد شده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف در این تماس تلفنی بر اهمیت تحرکات جامعه بین‌المللی به منظور مقابله با حملات شدید اشغالگران صهیونیست که غیرنظامیان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را هدف قرار می‌دهد و رفع محاصره ظالمانه شهر غزه و ایجاد گذرگاه‌های امن برای غیرنظامیان و عبور کمک‌های فوری بشردوستانه به فلسطینی ها تاکید کردند.

بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت فلسطین از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در شنبه گذشته (15 مهرماه) تاکنون بر اثر بمباران های رژیم صهیونیستی 2269 فلسطینی شهید شده اند که آنها غیرنظامی و از جمله زنان و کودکان هستند.

پربیننده ترین خبرها