گردهمایی رهبران چارچوب هماهنگی شیعی عراق برای کمک به مردم فلسطین

گردهمایی رهبران چارچوب هماهنگی شیعی عراق برای کمک به مردم فلسطین
شنبه 22 مهر 1402 - 22:34

ائتلاف سیاسی چارچوب هماهنگی شیعی عراق به منظور کمک به مردم مظلوم فلسطین و ارسال کمک های بشردوستانه به ساکنان محاصره شده غزه، تشکیل جلسه داد.

العالم - عراق

یک منبع سیاسی مطلع گفت: جلسه چارچوب هماهنگی شامل احزاب شیعه عراق به استثنای جریان صدر امروز برگزار شد و در آن آخرین تحولات عراق و اوضاع منطقه محاصره شده غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این منبع به خبرگزاری شفق نیوز گفت: این نشست به میزبانی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق برگزار شد و در آن آخرین تحولات سیاسی و امنیتی عراق مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در این نشست همچنین درباره امکان حمایت بیشتر از ساکنان غزه در جنگ علیه رژیم اشغالگر اسرائیل و ارسال کمک های بشردوستانه به آنها تبادل نظر شد.

مردم عراق طی روزهای گذشته در حمایت از عملیات طوفان الاقصی توسط گروه های مقاومت فلسطینی علیه صهیونیست ها و علیه جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینی ها به ویژه ساکنان غزه اقدام به برگزاری تجمع ها و راهپیمایی در نقاط مختلف این کشور کردند.

در این پیوند، هزاران نفر از مردم عراق دیروز ( جمعه ) همزمان با سایر مردم کشورهای اسلامی در حالی که کفن بر تن کرده بودند به خیابان ها آمدند و با تجمع در میدان التحریر بغداد پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

« باسم العوادی» سخنگوی دولت این کشور نیز گفته بود که در راستای مواضع قاطع و اصولی عراق در قبال مساله فلسطین، « محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور دستور داد تا کمک های بشردوستانه به ساکنان غزه که از سوی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی محاصره شده اند، ارسال شود.

« محمد شیاع السودانی» روز دوشنبه هفته گذشته در جلسه هفتگی هیات دولت عراق تاکید کرد که موضع بغداد در قبال مساله فلسطین و همبستگی با مردم آن، قاطع و ثابت است.

پربیننده ترین خبرها