آنروا: حیات غزه رو به پایان است

آنروا: حیات غزه رو به پایان است
دوشنبه 24 مهر 1402 - 10:23

کمیسرکل «آنروا» با هشدار درباره وضعیت بغرنج فلسطینیان در نتیجه اقدام رژیم صهیونیستی در قطع آب، برق و سوخت نوار غزه اعلام کرد که زندگی در غزه دارد به پایان می‌رسد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه «الجزیره»، «فیلیپه لازارینی» کمیسرکل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) در نشستی خبری دهشدار داد که این نهاد امدادی وابسته به سازمان ملل توان کمک رسانی به صدها هزار فلسطینی ساکن نوار غزه را ندارد.

لازارینی که در مقر آنروا در قدس اشغالی سخن می‌ گفت، تصریح کرد: «همکاران من در غزه دیگر قادر به ارائه کمک انسان دوستانه (به فلسطینیان) نیستند».

مسئول سوئیسی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک گفت: «اقدامات آنروا بزرگ‌ترین حضور سازمان ملل متحد در نوار غزه است و ما در آستانه فروپاشی هستیم. این کاملا بی سابقه است».

وی هشدار داد که منابع آب و برق در نوار غزه رو به اتمام است و به زودی، دیگر غذا و دارو نیز وجود نخواهد داشت.

لازارینی با لحنی هشداردهنده درباره وضعیت جاری فلسطینیان گفت: «همه ما می‌دانیم که آب به معنای زندگی است. آب غزه در حال تمام شدن است و زندگی در غزه دارد از دست می‌رود».

مدیر این نهاد امدادی وابسته به سازمان ملل افزود، در حال حاضر حدود چهارصد نفر در مدارس آنروا و سایر تأسیسات در جنوب این منطقه پناه گرفته‌اند و تعداد فلسطینیان نیازمند به کمک، «بسیار بسیار زیاد» است.

پربیننده ترین خبرها