گزارش خبرنگار العالم از نزدیکی محل حمله "اسرائیل" با گلوله های فسفری + فیلم

سه شنبه 25 مهر 1402 - 14:58

خبرنگار العالم گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی با شلیک ده ها گلوله فسفر سفید، همچنان به گلوله باران مناطق نزدیک به دشت خیام و ارتفاعات شهرک المطله ادامه می دهد و دود ناشی از این حملات سراسر منطقه را فرا گرفته است.

العالم - لبنان

به گزارش خبرنگار العالم در لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی سراسر منطقه باز اطراف این شهرک را با توپخانه دوربرد از داخل فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.

وی افزود : با توجه به اینکه این منطقه، مسیر عبور خودروهاست، تا کنون گزارشی درباره مجروحان یا قربانیان این حمله به دست نیامده است.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که این حمله نتیجه ترس و واهمه ای است که گریبانگیر رژیم صهیونیستی شده و باعث شده است که این رژیم سراسر منطقه را با گلوله های فسفری هدف قرار دهد.

وی تصریح کرد که گزارش خود را از نقطه ای نزدیک منطقه هدف که عاری از هر گونه پوشش است، ارسال می کند و مقامات مسئول، برای حفظ جان تیم های خبری، آنها را از محل دور کرده اند.

فسفر سفید پیروفوریک است (در اثر تماس با هوا مشتعل می‌شود) به‌شدت می‌سوزد و می‌تواند پارچه، سوخت، مهمات و سایر مواد قابل احتراق را شعله‌ور کند. علاوه بر قابلیت‌های تهاجمی، فسفر سفید یک عامل تولید دود بسیار کارآمد است که با هوا واکنش نشان می‌دهد و بلافاصله پوششی از بخار فسفر پنتااکسید تولید می‌کند.

گلوله های فسفری از اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به خصوص در دو جنگ جهانی اول و دوم به کار گرفته شد. استفاده از این سلاح طبق قوانین بین المللی مربوط به سلاح های جنگی ممنوعه به شمار می رود.

پربیننده ترین خبرها