لندن: انگلیسی‌ها لبنان را ترک کنند

لندن: انگلیسی‌ها لبنان را ترک کنند
پنج‌شنبه 27 مهر 1402 - 02:36

وزارت خارجه انگلیس چهارشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای به شهروندان خود توصیه کرد از هرگونه سفر به لبنان خودداری کرده و در صورتی که در حال حاضر در این کشور حضور دارند، آنجا را ترک کنند.

العالم-لبنان

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس با اشاره به خطرات مرتبط با درگیری میان (رژیم) اسرائیل و حماس، به شهروندان این کشور توصیه شده است که از سفر به لبنان خودداری کنند.

در این بیانیه همچنین از شهروندان انگلیسی مستقر در لبنان خواسته شده تا زمانی که رفت و آمد پروازهای عادی به فرودگاه‌های لبنان به روال معمول خود برقرار است، از فرصت استفاده کرده و هر چه زودتر این کشور را ترک کنند.

این بیانیه می‌افزاید: در حال حاضر به دلیل تبادل آتش توپخانه و خمپاره در جنوب لبنان و در مرز با (رژیم) اسرائیل، سطح تنش بالاست و این وضعیت ممکن است بدون کوچک‌ترین هشدار، به شدت تشدید شود که همین امر می‌تواند مسیرهای خروج از لبنان را تحت تاثیر قرار داده یا محدود کند.

به نوشته رویترز، وزارت خارجه انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که شهروندان انگلیسی در لبنان باید نام و مشخصات خود را به این وزارتخانه اطلاع دهند، همچنین پیش از این از اعضای خانواده کارکنان سفارت بریتانیا در این کشور خواسته شده بود تا اطلاع ثانوی لبنان را ترک کنند.

به گزارش ایرنا، سفارت آمریکا نیز چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: کنسولگری ایالات متحده در آدانا ترکیه تا اطلاع ثانوی به روی عموم بسته خواهد بود.

در بیانیه سفارت آمریکا در ترکیه همچنین به کارمندان کنسولگری این کشور در آدانا ترکیه دستور داده شده تا رفت و آمدهای خود را به حداقل رسانده و از سفر منطقه‌ای که این کنسولگری در آن واقع شده، خودداری کنند.

وزارت خارجه ایالات متحده همچنین توصیه‌هایی را برای سفارتخانه‌های خود در سراسر منطقه خاورمیانه از جمله بیروت و امان صادر کرده است.

دولت‌های غربی از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌اند و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

پربیننده ترین خبرها