بن‌سلمان: حمله به غیرنظامیان غزه جنایتی وحشیانه است

بن‌سلمان: حمله به غیرنظامیان غزه جنایتی وحشیانه است
پنج‌شنبه 27 مهر 1402 - 03:26

ولی‌عهد سعودی ضمن تاکید بر ضرورت تلاش برای حمایت از حقوق فلسطینیان، تقویت تلاش‌ها برای توقف حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه را مهم برشمرد.

العالم-عربستان

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی بامداد پنجشنبه به‌صورت تلفنی با سران ژاپن و یونان درباره حملات رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه گفتگو کرد.

بن‌سلمان در این تماس‌ها گفت: «هدف قرار دادن غیرنظامیان در نوار غزه جنایتی فجیع و حمله‌ای وحشیانه است».

وی ضمن تاکید بر ضرورت تلاش برای حمایت از حقوق فلسطینیان، تقویت تلاش‌ها برای توقف حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه را مهم برشمرد.

ولی‌عهد سعودی همچنین ضمن لازم دانستن جلوگیری از گسترش جنگ غزه به دیگر مناطق غرب آسیا، بر اهمیت ایجاد شرایط برای بازگشت ثبات و دستیابی مردم فلسطین به حقوق خود تاکید کرد.

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در روز شنبه که منجر به هلاکت حداقل ۱۸۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۴۴۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرد.

وزارت بهداشت فلسطین شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به ۳۴۷۸ شهید و بیش از ۱۲ هزار مجروح رسیده است.

پربیننده ترین خبرها