فشار آمریکا و اروپا به رژیم صهیونیستی برای تعویق حمله زمینی به غزه

فشار آمریکا و اروپا به رژیم صهیونیستی برای تعویق حمله زمینی به غزه
شنبه 29 مهر 1402 - 00:34

طبق ادعای یک پایگاه آمریکایی دولت‌های آمریکا و کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی را برای به تأخیر انداختن حمله زمینی به غزه تحت فشار قرار داده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد دولت‌های آمریکا و کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی را برای به تأخیر انداختن حمله زمینی به غزه تحت فشار قرار داده‌اند.

طبق نوشته بلومبرگ، هدف کشورهای غربی خرید زمان برای پیشبرد مذاکرات مخفیانه قطر جهت آزادسازی اسرا است. منابع اشنا به این مذاکرات به بلومبرگ گفته‌اند مذاکرات حساس هستند و ممکن است به شکست منجر شوند، اما نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه حماس ممکن است با ازادسازی بعضی از اسرا موافقت کند.

این خبر در شرایطی منتشر شده که ابوعبیده سخنگوی گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- شامگاه جمعه خبر داد که دو اسیر زن آمریکایی را آزاد کرده است.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد، ابوعبیده با بیان اینکه این دو فرد، مادر و دختر بوده‌اند، گفت که با آزادی این افراد به ملت آمریکا و جهان ثابت کردند که ادعاهای بایدن و دولت فاشیست وی، دروغ است.

وی همچنین خبر داد که آزادی این دو فرد، در پاسخ به تلاشهای میانجیگرانه قطر صورت گرفته است.

سخنگوی القسام، دوشنبه هفته جاری با بیان اینکه ۲۵۰ اسیر اسرائیلی نزد نیروهای مقاومت است، خبر داد که ۲۰۰ نفر از این افراد، اسیر القسام هستند.

ابوعبیده با اشاره به اینکه تا کنون ۲۲ اسیر اسرائیلی در حملات صهیونیستها به غزه کشته شده‌اند، گفت: اسرای خارجی هم داریم که هنوز از هویت آنان مطمئن نیستیم. اگر شرایط فراهم شود، اسرای خارجی را آزاد خواهیم کرد.

وی همچنین به رژیم صهیونیستی هشدارداد: غزه گورستانی برای متجاوزان خواهد بود و شنهای غزه، دشمن خود را خواهد بلعید. ورود آنان [به غزه] فرصت تازه‌ای خواهد بود تا به خاطر جنایاتشان بازخواست شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی هم گفته بود که نیروهای مقاومت حماس، ۲۰۰ نفر را به اسارت گرفته‌اند.پیش از این ارتش رژیم اشغالگر مدعی شده بود که حماس، ۱۵۵ نفر را اسیر کرده است.

پربیننده ترین خبرها