ماهاتیر محمد: حمایت آمریکا از اسرائیل، عامل اصلی جنایات صهیونیست هاست

ماهاتیر محمد: حمایت آمریکا از اسرائیل، عامل اصلی جنایات صهیونیست هاست
شنبه 29 مهر 1402 - 12:59

ماهاتیر محمد نخست وزیر پیشین مالزی و از جمله سیاستمدارن صاحب نام و ضدآمریکایی تاکید کرد که اگر دولت آمریکا حمایت تمام قد خود از رژیم صهنویستی را متوقف کنند، اسرائیل نمی تواند به نسل کشی فلسطینی ها ادامه دهد.

العالم - آسیا

به گزارش صفحه شخصی «ماهاتیر محمد» نخست وزیر پیشین مالزی در رسانه اجتماعی ایکس(توییتر)، وی اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه حمله موشکی به بیمارستان غزه توسط حماس صورت گرفته است، این ادعای را پوچ و بی معنا خواند.

ماهاتیر با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از هفته گذشته سعی بر نسل کشی مردم نوار غزه داشته است،خاطرنشان کرد که این بمباران هوایی از سوی اسرائیل بوده است.

وی افزود: اسرائیل در طول ۷۰ ساله گذشته به دنبال نابودی مردمان این سرزمین بوده و اکنون با حملات بی وقفه، حماس را عامل انفجار این بیمارستان می داند.

نخست وزیر اسبق مالزی با اشاره به اینکه اظهارات رئیس جمهوری آمریکا ناشی از گزارش های نتانیاهو و پنتاگون است، اذعان کرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد همه چیز همیشه دروغ می گوید و اگر اظهارات رئیس جمهوری آمریکا از منابع پنتاگون باشد، باید بدانند ما هرگز فراموش نمی کنیم که چگونه این سازمان و دیگر نهاد های آمریکایی در مورد وجود سلاح های کشتار جمعی (WMD) در عراق دروغ گفته بودند.

وی همچنین افزود: بایدن در یک ادعای دروغین اعلام کرد تصاویری از حماس درحال سر بریدن نوزادان اسرائیلی را دیده است، اما کاخ سفید در بیانیه ای اعتراف کرد که هیچ مدرکی دال بر چنین اقدامی وجود ندارد.

ماهاتیر محمد در صفحه توئیترش نوشت واشنگتن بجای اینکه حقیقت را بازگو کند و اسرائیل را تروریست بنامد اما اشکارا از این رژیم حمایت می کند.

وی تاکید کرد تمام این جنایات اسرائیل بر فلسطینیان ناشی از حمایت آمریکا از تل آویو است.

از زمان شروع بمباران های بی امان رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر به مناطق مسکونی، بیمارستان ، مدارس و مساجد غزه تا کنون چهار هزار و ۵۰۰ نفر از غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیده اند که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

پربیننده ترین خبرها