طوفان الاقصی و رسوایی رسانه های دروغ پرداز غربی

طوفان الاقصی و رسوایی رسانه های دروغ پرداز غربی
شنبه 29 مهر 1402 - 15:35

تام پورتیس، معاون برنامه سازمان دیده بان حقوق بشر چند روز پیش گفته بود: "کشورهای غربی اگر می خواهند جهانیان ادعاهایشان درباره ارزش های انسانی و حقوق بشر و قوانین بین الملل درباره درگیری های مسلحانه را بپذیرند، قبل از هر چیز خودشان باید به این اصول در مورد حملات وحشیانه اسرائیل به غزه پایبند باشند".

العالم - تحلیل روز

این جمله ها گواهی بر سقوط اخلاقی سردمداران غربی و سقوط حرفه ای رسانه های غرب در برخورد با جنایات فجیعی است که رژیم اشغالگر از 15 روز پیش در غزه مرتکب می شود.

برخی بدون در نظر گرفتن اینکه رسانه های غربی به طور کامل و کورکورانه تابع روایت رژیم صهیونیستی از جنگ غزه هستند، تلاش می کنند منابع خبری خود را درباره فجایع غزه به برخی رسانه های غربی منحصر کنند و با نادیده گرفتن رسوایی های این قبیل رسانه ها، دوباره همان شعارها و ادعاهای کهنه مثل "بی طرفی" و "کار حرفه ای" این رسانه ها را دستاویز قرار دهند. رسانه های غربی ثابت کرده اند که جانبداری غرب از رژیم صهیونیستی، یک حالت کلی است و غرب "یهودیت" را بخشی از تمدن غربی و "مسیحی" می داند ضمن اینکه نگاه نژادپرستانه و متکبرانه ای در قبال عرب ها و مسلمانان دارد.

ما در این مقاله نمی خواهیم نگاه فرقه ای و تبعیض آمیز آنها را تقلید کنیم بلکه صرفا حقیقت موجود را توصیف می کنیم؛ همه جهان به چشم خود دید که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر چند روز قبل خود به رژیم صهیونیستی گفت که در کنار "اسرائیل" ایستاده است و به عنوان یک "یهودی" به آنجا سفر کرده است و متعهد شد که دولتش همه نیازمندی های این رژیم به اسحله و پول را تأمین می کند. قبل از او بایدن هم گفته بود: "اگر یهودی بودم صهیونیست می شدم" وی همچنین گفت:"اگر اسرائیل وجود نداشت خودمان تأسیسش می کردیم".

انتشار دروغ هایی مثل اقدام حماس به سر بریدن کودکان شهرک های صهیونیست نشین و تعرض به زنان، و اصابت موشک های جهاد اسلامی به بیمارستان المعمدانی و اخراج خبرنگاران و روزنامه نگاران از رسانه های غربی به صرف انتقاد از ظلمی که به غزه می شود و اخراج کاریکاتوریست ها از چند روزنامه مشهور و باسابقه در غرب به صرف انتقاد از نتانیاهو در کاریکاتورهایشان و جمع آوری همه آثار خواننده رپ 15 ساله فلسطینی از همه شبکه های اجتماعی موسیقی به صرف انعکاس درد و رنج کودکان فلسطینی زیر بمب و موشک رژیم صهیونیستی، همه و همه، رفتارهای فردی یک مدیر یا یک رسانه خاص نیست بلکه انعکاس سیاست های غربی در حمایت بی قید و شرط و کورکورانه از رژیم صهیونیستی است.

با نگاهی به اقدامات دولت های غربی در تعامل با تظاهراتی که این روزها در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان غزه راه افتاده اند، حقیقت جانبداری بی قید و شرط غرب از "اسرائیل" آشکارتر می شود.

در آلمان از تظاهرات اعلام حمایت از فلسطینی ها جلوگیری شد همچنین مقامات این کشور پوشیدن چفیه فلسطینی در مدارس را به این بهانه که نماد مقاومت فلسطین است، ممنوع اعلام کردند. پلیس آلمان هم به فعالان عرب و آلمانی در خیابان به خاطر شعار "فلسطین آزاد است"، حمله کرد.

در غرب مثلا "دموکرات"!! وزیر دادگستری فرانسه حامیان مسأله فلسطین در این کشور را به 5 سال زندان تهدید کرد. دولت این کشور هم از اعطای مجور تظاهرات در حمایت از مسأله فلسطین خودداری کرد.

در ایتالیا، دولت این کشور حمایت خود را از "اسرائیل" اعلام کرد و همه رسانه های این کشور تمام امکانات خود را برای حمایت از این رژیم بسیج کردند.

وقتی رسانه ها و مقامات دولت های غربی همه خبرهایی که "اسرائیل" منتشر می کند از جمله خبر "قطع سر کودکان اسرائیلی " را می پذیرند و منتقل می کنند و حتی بایدن، رئیس جمهور آمریکا چنین دروغی را باور می کند و رسانه های معروف غربی آن را منتشر می کنند – خبری که دروغ بودنش خیلی زود فاش شد و معلوم شد که منبع این دروغ یک نظامی افراطی و جنایتکار صهیونیست به نام دیوید بن زبون است – همه این ها نشان می دهد که چرا یک شهروند غربی مات و متحیر می شود و نمی تواند جوابی برای این سئوال بدیهی پیدا کند که چرا دولتشان از حق مردم اوکراین در دفاع از خود در مقابل "اشغالگری روسیه" دفاع می کنند اما همان حق را برای ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی نمی پذیرند؟

به نظر می رسد که به مدد عملیات طوفان الاقصی این حیرت شهروندان غربی دوامی نخواهد داشت و خون پاک 4000 شهید فلسطینی به این حیرت پایان خواهد داد و دست جنایتکاران را رو خواهد کرد.

بی شک پرده از نفاق رسانه های غرب فرو افتاده و شهروندان غربی دیگر داستان سرایی های "اسرائیل" درباره حمله به غزه را که در رسانه های غربی انعکاس می یابند باور نخواهند کرد. تظاهراتی که در چند شهر اروپایی و آمریکایی راه افتاده است گواه این مدعاست که حقیقت فلسطین در نهایت، خود را به همگان اثبات خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها