تظاهرات ده‌ها هزار نفری در خیابان‌های لندن در حمایت از غزه

تظاهرات ده‌ها هزار نفری در خیابان‌های لندن در حمایت از غزه
شنبه 29 مهر 1402 - 21:59

ده‌ها هزار حامی فلسطین در انگلیس از اقوام و ملیت‌های مختلف، بار دیگر امروز (شنبه) در خیابان‌های لندن تجمع اعتراضی برپا کرده و ضمن محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی خواستار توقف بمباران و پایان محاصره غزه شدند.

العالم - اروپا

شرکت کنندگان در هوای بارانی لندن در میدان «ماربل آرچ» واقع در مرکز شهر جمع شده و شعارهایی را در حمایت از آزادی فلسطین سردادند. آن‌ها ضمن اهتزاز پرچم فلسطین، شعارنوشته‌هایی را در محکومیت جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه حمل کرده و مراتب اعتراض شدید خود را از حمایت تمام قد دولت‌های غربی به ویژه انگلیس از رژیم تل‌آویو به نمایش گذاشتند.

حامیان فلسطین در این حرکت اعتراضی که از سوی ده‌ها گروه‌ طرفدار فلسطین از جمله انجمن مسلمانان بریتانیا و کارزار همبستگی با فلسطین سازماندهی شده بود، آزادی کامل فلسطین و پایان نظام آپارتاید در این سرزمین را خواستار شدند.

این چهارمین تظاهرات اعتراضی در پایتخت انگلیس است که طی ۲ هفته گذشته برگزار می‌شود. گفتنی است که در تظاهرات امروز مدیران ارشد اتحادیه‌های کارگری به نمایندگی از میلیون‌ها کارگر انگلیسی و شماری از نمایندگان مجلس این کشور برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین حضور دارند.

بن جمال رئیس کارزار حمایت از فلسطین گفت: ما بار دیگر برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین به خیابان‌ها آمده‌ایم. شنبه گذشته افزون بر ۱۵۰ هزار نفر در حمایت از فلسطینیان به مل ملحق شدند و امروز هم معترضان از شهرهای مختلف انگلیس در تظاهرات حاضر شده‌اند.

وی افزود: همه ما اینجا جمع شده‌ایم تا این پیام را منتقل کنیم که خواهان پایان خشونت‌ها و برقراری فوری آتش‌بس هستیم تا اقلام ضروری بشردوستانه به غزه ارسال شود.

جمال تصریح کرد که خشونت‌ها در منطقه تا زمانی که مشکل به صورت ریشه‌ای حل نشود و اشغال‌گری در فلسطین پایان نیابد، خاتمه نمی‌یابد.

این فعال مدنی افزود: ما امروز به سمت داونینگ استریت (دفتر نخست وزیر انگلیس) راهپیمایی می‌کنیم تا اعلام کنیم که همدستی دولت ما با جنایات رژیم صهیونیستی باید پایان یابد. صدها هزار نفری که امروز تظاهرات می‌کنند خواستار آزادی فلسطین و اجرای عدالت هستند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به پانزدهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی و در مقابل ادامه بمباران مناطق مسکونی و مراکز دینی و درمانی غزه از سوی بمب افکن های اسراییل که نشانه عجز صهیونیست هاست، تاکنون نزدیک به چهار هزار و ۲۰۰ فلسطینی شهید شده اند؛ جنایتی که غرب نیز شریک آن در فلسطین است.

این اقدامات وحشیانه با محکومیت گسترده از سوی کشورهای اسلامی مواجه شده است اما دولت‌های غربی در تداوم حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی به صدور بیانیه‌های انفعالی اکتفا کرده‌اند. آن‌ها از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌ و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس ۲ روز پیش به فلسطین اشغالی سفر و طی دیدار با سران رژیم صهیونیستی، حمایت تمام قد دولت لندن را از تل‌آویو اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، وی در جریان ملاقات با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی که با اعتراض شدید نهادهای بین المللی حقوق بشری مواجه شد، حمایت خود را از پیروزی تل‌آویو در برابر گروه‌های مقاومت فلسطینی اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها