گزارش العالم از وضعیت گذرگاه رفح و ممانعت ورود صدها کامیون کمک های انسان دوستانه به غزه

يکشنبه 30 مهر 1402 - 16:58

صدها کامیون در مقابل دروازه گذرگاه رفح در مصر منتظر ورود به نوار غزه هستند اما رژیم صهیونیستی اجازه ورود آنها نمی دهد و فقط 20 کامیون وارد این منطقه شده است.

العالم – فلسطین اشغالی

خبرنگار شبکه خبری العالم در مصر گزارش داد: اجازه ندادن به بقیه کامیون ها برای ورود به نوار غزه، تعجب و خشم مصری ها را به ویژه با توجه به سکوت شرم آور بین المللی در این زمینه برانگیخته است.

سکوت جامعه جهانی نسبت به بمباران گسترده و مداوم فلسطینیان غزه از سوی رژیم صهیونیستی و عدم صدور مجوز ورود کمک های انسان دوستانه به فلسطینیان این منطقه، انتقاد آزادگان جهان را برانگیخته است.

دیروز (شنبه)‌ نیز خبرنگار العالم در مصر گزارش داد، که عملیات کمک رسانی بین المللی از طریق گذرگاه رفح واقع در مرز مصر و فلسطین، ‍در شرایطی است که رژیم صهیونیستی فقط اجازه ورود تعدادی محدود شامل 20 کامیون را داده است.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در سخنرانی افتتاحیه «اجلاس سران صلح قاهره۲۰۲۳» که دیروز (شنبه)‌ برگزارش شد، ضمن محکوم کردن به قتل رساندن یا حمله و ارعاب غیرنظامیان فلسطین در غزه به یک حقیقت تلخ نیز اشاره و اعلام کرد که ما گذرگاه رفح را از جانب خود نبسته‌ایم بلکه اسرائیل آن را بمباران کرده است.

وی گفت: خواهان گشودن دائمی گذرگاه رفح و توزیع کمک‌ها زیر نظر سازمان ملل هستیم.

پربیننده ترین خبرها