ترامپ امروز در دادگاه حاضر می‌شود

ترامپ امروز در دادگاه حاضر می‌شود
سه شنبه 2 آبان 1402 - 18:24

رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه رسیدگی به پرونده‌های متعددش، ​امروز در دادگاهی در منطقه منتهن شهر نیویورک حاضر می‌شود.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه رسیدگی به پرونده‌های متعددش، ​ امروز در دادگاهی در منطقه منتهن شهر نیویورک حاضر می‌شود. قرار است در این جلسه دادگاه، مایکل کوهن علیه ترامپ شهادت بدهد. کوهن زمانی از یاران بسیار نزدیک ترامپ بود و می‌گفت حاضر است برای او گلوله هم بخورد.

در این دادگاه به پرونده تخلفات مدنی ترامپ رسیدگی می‌شود که می‌تواند چهره ثروتمند و امپراتوری زمین و مستغلات ترامپ را تهدید کند.

این نخستین بار در پنج سال گذشته است که کوهن با رئیس سابق خودش دیدار می‌کند.

ترامپ هفته پیش نیز دو روز در دادگاه حاضر شد. حضور امروز ترامپ در دادگاه، ششمین حضور او در مقابل قاضی در ماه جاری، اکتبر، است. حضور ترامپ در این دادگاه، داوطلبانه است همانطور که در پنج مورد گذشته نیز به همین صورت بوده است. ترامپ این جلسات دادگاه را مسخره کرده و این محاکمه‌ها را سیاهبازی توصیف کرده است. در این پرونده​، ترامپ و شرکت او به تخلفات مالی متهم هستند؛ اما ترامپ ارتکاب هرگونه خلافی را انکار می‌کند.

کوهن یک دهه وکیل شخصی ترامپ بوده و برای او بسیار جنگیده است، اما در سال ۲۰۱۸، تحقیق و تفحص درباره کوهن، او را راهی زندان فدرال کرد و همین نقطه شروع جداشدن او از ترامپ بود. کوهن در پرونده دیگری نیز شاهد اصلی است. در پرونده مذکور، ترامپ به پرداخت حق السکوت متهم است. قرار است رسیدگی به این پرونده از بهار سال آینده شروع شود. کوهن پس از آنکه به فرار مالیاتی و دروغ گفتن به کنگره و تخلفات مالی انتخاباتی اعتراف کرد به زندان رفت. بخشی از این تخلفات به پرداخت مبلغ حق السکوتی مربوط بود که در زمان فعالیت‌های ستاد انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ به زنان مدعی تعرض ازجانب ترامپ، پرداخت شده بود.

کوهن رونوشت‌هایی از اظهارنامه‌های مالی ترامپ را به کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان تسلیم کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها