ملکه اردن مجری سی ان ان را در باره کشتار غزه به چالش کشید+ویدیو

ملکه اردن مجری سی ان ان را در باره کشتار غزه به چالش کشید+ویدیو
چهارشنبه 3 آبان 1402 - 10:38

همسر ملک عبد الله دوم پادشاه اردن، با اشاره به نشر داستان دروغین"بریدن سر کودکان اسرائیلی" در سی ان ان و برخورد دوگانه غرب با فاجعه نسل کشی در غزه، مجری کهنه کار این شبکه را به چالش کشید.

العالم - فلسطین اشغالی

ملکه رانیا عبدالله، همسر ملک عبد الله دوم پادشاه اردن، در گفتگو با شبکه آمریکایی سی ان ان، "کریستین امانپور" مجری کهنه کار این شبکه را به چالش کشید و تصریح کرد: سایت این شبکه آمریکایی در ابتدای جنگ، با تیتر درشت ادعا کرد چند جنازه بی سر متعلق به کودکان اسرائیلی کشف شده اند. اما بعد مشخص شد که این ادعا بدون بررسی و تحقیقات مستقل درباره درستی یا نادرستی آن منتشر شده است.

ملکهوی سپس خطاب به مجری می گوید: "چطور ممکن است چنین ادعاب گزافی را منتشر کنید بدون اینکه درباره آن تحقیق کرده باشید که آیا این کار، کار فلسطینی ها بوده است یا خیر"؟ً!

در این بین کریستین امانپور سعی کرد موضوع را منحرف کند و سئوال دیگری را مطرح کرد.

ملکه اردن در این مصاحبه از سرخوردگی و یأس جهان عرب از معیارهای به شدت دوگانه در برخورد با این فاجعه و "سکوت زجرآور" جهان در قبال جنایات مستمر "اسرائیل" در غزه سخن گفت و بر مواضع اخلاقی و انسانی کشورش در قبال هر گونه جنایت علیه غیرنظامیان تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، جنایات فجیعی را مرتکب شده است. وی تصریح کرد: "چطور ممکن است قتل عام 6 هزار غیر نظامی و 2400 کودک، دفاع از خود باشد؟!

وی گفت: ما شاهد جنایاتی هستیم که با سلاح های پیشرفته و بسیار دقیق رخ داده اند.. بسیاری از خانواده ها به کلی نابود و خیلی از محله های مسکونی با خاک یکسان شده اند، بیمارستان ها، مدارس، کلیساها، مساجد، کارکنان بخش خدمات درمان و پزشکی، روزنامه نگاران، کارکنان امدادرسانی سازمان ملل، هیچ یک از جنایات رژیم اسرائیل در امان نمانده اند.. چطور می توان این را دفاع از خود دانست؟"..

ملکه اردن افزود: از نظر بسیاری از ناظران در منطقه، جهان غرب با حمایت از رژیم صهیونیستی، با این رژیم همدست هستند و در آتش این جنگ می دمند.

وی خاطرنشان کرد: "ابن اولین بار در تاریخ است که شاهد چنین سطحی از رنج انسان هستیم و جهان حتی خواستار آتش بس هم نیست."

ملکه رانیا تصریح کرد که حمایت کورکورانه حامیان رژیم صهیونیستی از این رژیم، اصلا به نفع این رژیم نیست؛ وی گفت: "شتاب در رساندن سلاح های کشتار جمعی به اسرائیل فقط باعث گسترش دامنه جنگ و تشدید درد و رنج های ناشی از آن می شود".

وی با انتقاد از نقش رسانه های غربی در پوشش جنگ با معیارهای دوگانه، گفت که تا حالا هیچ مسئول غربی نگفته است که "فلسطینی ها هم حق دفاع از خود دارند".

پربیننده ترین خبرها