بیمارستان غزه: عدم سوخت‌رسانی به بیمارستان معادل حکم اعدام بیماران است

چهارشنبه 3 آبان 1402 - 21:05

وزارت بهداشت غزه با اعلام وخیم شدن شرایط بهداشتی در این منطقه به سبب نبود امکانات و تمام شدن سوخت، از فروپاشی سیستم بهداشتی در بیمارستان های نوار غزه خبر داد.

العالم _ فلسطین

مسئولان بهداشتی در غزه اعلام کردند نوزادان بی گناه ممکن است دیگر نتوانند در این دنیا زنده بمانند، دنیایی که مرگ تدریجی آنها را به تماشا نشسته است در حالی که ستمگران صهیونیست کمر به نابودی سیستم بهداشتی نوار غزه بسته اند و بیمارستان ها و مراکز درمانی در غزه را به شدت بمباران می کنند.

در حالی که مردم غزه در حال بیرون کشیدن اجساد عزیزانشان از زیر آوارها هستند، عزیزانی که در پی استفاده رژیم اشغالگر از سلاح های آتشین غیرمتعارف به خاک و خون کشیده شده اند، وزارت بهداشت نوار غزه از فروپاشی کامل سیستم بهداشتی در تمامی بیمارستان ها در این منطقه خبر داده است.

وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد که بخش زیادی از داروها و تجهیزات پزشکی تمام شده و ظرفیت بالینی بیمارستان ها پر شده است. این در حالی است که از زمان شروع تجاوز به غزه و تشدید اقدامات تنبیهی اشغالگران، هشت بیمارستان در نوار غزه به سبب حملات بی امان تعطیل شده اند که از فاجعه ای بزرگ خبر می دهد.

دکتر عاطف حسن الکحلوت، مدیر بیمارستان اندونزی غزه گفت: اگر سوخت لازم برای ژنراتورها به بیمارستان داده نشود، ما گواهی اعدام صادر خواهیم کرد نه گواهی فوت، اعدام به دست جهان آزاد، سازمان های حقوق بشری، سازمان ملل و صلیب سرخ زیرا در صورتی که سوخت بیمارستان را تامین نکنند، همه آنها مقصرند. در واقع این نهادها حکم اعدام بیماران را در نوار غزه صادر خواهند کرد.

این فجایع در حالی در نوار غزه رخ می دهد که سازمان جهانی بهداشت به دلایل بشردوستانه و برای جلوگیری از کاهش ذخایر غذا، دارو و سوخت در غزه خواستار آتش‌بس فوری در این منطقه شده است.

این سازمان افزود: یک سوم بیمارستان‌ها در نوار غزه کار خود را متوقف کرده‌اند و اگر سوخت و تجهیزات بهداشتی کافی تامین نشود، هزاران بیمار در معرض خطر مرگ قرار خواهند گرفت.

نبود سوخت و امکانات بهداشتی در نوار غزه در حالی است که حیات هزار بیمار در این منطقه به دیالیز وابسته است و صد و سی نوزاد نارس و بیماران خاص تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

در همین حال، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور میانه (آنروا) هشدار داد که به دلیل کمبود سوخت، فعالیت های خود را در غزه غروب روز چهارشنبه متوقف خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها