در چهاردهمین اجلاسیه شهدای وحدت مطرح شد؛

سرلشکر سلامی: قدرت‌های استکباری در طوفان‌ الاقصی ‌مچاله شدند/ اسرائیلی‌ها جنگ زمینی کنند بلعیده می‌شوند

سرلشکر سلامی: قدرت‌های استکباری در طوفان‌ الاقصی ‌مچاله شدند/ اسرائیلی‌ها جنگ زمینی کنند بلعیده می‌شوند
پنج‌شنبه 4 آبان 1402 - 11:58

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه شهید شوشتری در مهربانی، عطوفت به مومنان نمونه بود و در برخورد قاطع با کافران نمونه نداشت، گفت: شهیدان ما زندگی را از متن جنگ آ‌موخته بودند‌.

العالم - ایران

سردار ‌سرلشکر پاسدار حسین سلامی در چهاردهمین اجلاس شهدای وحدت سرداران شهید نورعلی شوشتری و رجبعلی محمدزاده که در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار داشت: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که امروز در این روز مقدس که سالروز وفات دخت مکرم حضرت موسی بن جعفر یعنی حضرت فاطمه معصومه (س) خواهر گرامی حضرات ثامن الحجج است و در محفلی که در سالروز شهادت فرمانده هان بزرگ سپاه اسلامی و همچنین جمعی از هموطنان عزیز بلوچ ما در آن واقعه دردناک تشکیل شده است، توفیق و افتخار حضور را در جمع عاشقان شهادت مردان و زنان مومنی که راه شهیدان، مرام شهیدان، معرفت شهیدان، و حقیقت والای ایمان این عزیزان را به زیبایی تکریم می‌کنند، توفیق و افتخار حضور پیدا کردم.

وی افزود: تشکر می‌کنم از فرمانده نیروی زمینی سپاه سردار پاکپور و فرمانده قرارگاه ثامن الائمه که مقدمات این اجلاسیه را برای قهرمانان والای امنیت این کشور برگذار کرده اند، نام شهید شوشتری و محمد زاده در میان ستاره های پرفروغ و درخشان و آسمانی است، شهید والای مقام شوشتری را از دوران سخت و سهمگین دفاع مقدس می‌شناسیم عناصری که شخصیت این مرد بزرگ را شکل داد و به تکمیل و تکامل این شخصیت کمک کرد همه از میدان جهاد نشات گرفته است.

سردار سلامی تصریح کرد: صلابت ظاهری قامت شهید شوشتری با استواری و شکوه ایمان و معنویت او ترکیب جذابی از یک صحابی وفادار ولایت ساخته بود یک مرد شکوهمند در ایمان‌، وسیع و عمیق در مهرورزی و محبت و رحمت و رأفت نسبت به مومنان و غلظت و شدت نسبت به کافران شهید محمد زاده هم همین خصوصیات را در همین ابعاد و اندازه‌ها داشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: اساسا شهیدان ما زندگی را از متن جنگ آموخته بودند یعنی غیرت، ایثار، از خودگذشتن، از جان گذشتن، میل به فدا شدن برای آرامش دیگران و از دست دادن جان برای جاودانه کردن حیات ملت، این عناصر اجزای موزون شخصیت این شهیدان بود که در سنگرها و اتکال به خدا، سجده،مناجات،ادعیه آموخته بودند. بنابراین از دست دادن جان برایشان یک آرزوی بزرگ بود و همین عامل قدرت اصلی ما را شکل داده است بنابراین اگر ملتی از مرگ نترسد، ذلیل نمی‌شود.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا نیات شوم خود را پشت کلام عامه پسند پنهان کند، اضافه کرد: آنچه که واقعیت پنهان دشمن را می دهد الگوهای عمل اوست که در میدان می بینیم. ظرف 45 سال گذشته اغلب نقاط جهان میدان کارزاری است که یک طرف آن آمریکا، انگلیس و متحدانشان قرار دارند.

وی با بیان اینکه دشمنان در افغانستان ده‌ها سال فقر، جنگ، ناامنی و ... و در هر نقطه‌ای خنجری بر قلوب امت اسلام فرو کرده‌اند، تصریح کرد: اسرائیلی‌‌ها هر از چندگاهی پهلوی امت اسلامی را می‌شکافند.

فرمانده کل سپاه با برشمردن منطق آمریکا علیه مسلمانان گفت: آمریکا در تمام کشورهای منطقه و هر کجا قدم بگذارد ردپای قدرتمندی از سیاست‌های جنگ افروزانه آمریکا می‌بیند؛ لشکرکشی می‌کند، پایگاه می‌زند،‌ اسلحه می‌فروشد و ارمغانی جز آتش، هتک حرمت، قتل ‌عام و افسرده‌سازی و عقب‌ماندگی برجای نمی گذارد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: تمام سرزمین‌های اسلامی قربانگاه سیاست‌های آمریکاست؛ هرچند خورشید آنها رو به غروب است و همه جا شکست می‌خورند ، اما آسیب هم می‌زنند؛ قدرتشان رو به اضمحلال است و هیچ دستاوردی هم ندارند.

وی با بیان اینکه با عملیات طوفان‌ الاقصی همه قدرت‌های استکباری مچاله شدند، اضافه کرد: اگر اسرائیلی‌ها روی زمین جنگ کنند، بلعیده می‌شوند. اینکه دشمنان فکر کنند مسلمان دست روی دست خواهند گذشت تا این جنایات ادامه یابد ، قطعا اشتباه است.

سرلشکر سلامی به دشمنان هشدار داد که سریعا آتش این جنگ را خاموش کنند و گرنه دامان خودشان را خواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها