اطلاعات سازمان ملل درباره عامل قتل "شیرین ابو عاقله"

اطلاعات سازمان ملل درباره عامل قتل
پنج‌شنبه 4 آبان 1402 - 14:46

یک کمیته وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که اسم فرمانده یگان نظامی اسرائیلی را که معتقد است مسئول قتل "شیرین ابوعاقله" روزنامه‌ نگار فلسطینی در ماه مه 2022 در جنین است، در اختیار دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

"ناوی بیلاوی"، رئیس کمیسیون مستقل تحقیقات بین المللی سازمان ملل متحد، اعلام کرد: «تحقیقات درباره این موضوع به این نتیجه رسید که بر اساس قوانین بین المللی حقوق بشر، نظامیان امنیتی اسرائیل بدون هیچ توجیهی از شلیک مرگبار استفاده کردند و حق شیرین ابوعاقله برای زندگی، عمداً یا از روی بی‌احتیاطی نقض شده است.»

وی افزود: «پس از بررسی‌های پزشکی قانونی و شهادت کارشناسان، این کمیته معتقد است که گلوله مهلک به احتمال زیاد توسط یک سرباز متعلق به واحد دوودوان شلیک شده است.» وی نام فرمانده یگان را ذکر نکرد، اما خاطرنشان کرد که کمیته تحقیق از نام این فرد اطلاع دارد.

ارتش رژیم اشغالگر مدت‌ها بعد از شهادت شیرین ابوعاقله، به احتمال تیراندازی یکی از سربازانش به سمت این خبرنگار اعتراف کرد اما مدعی شد که تیراندازی عمدی نبوده و انجام هرگونه تحقیق درباره این حادثه را رد کرد.

همایش اصحاب رسانه فلسطین اعلام کرد که تعداد خبرنگاران شهید از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه به 21 نفر رسیده است.

پربیننده ترین خبرها