اتحادیه اروپا خواستار توقف درگیری‌ها در غزه شد

اتحادیه اروپا خواستار توقف درگیری‌ها در غزه شد
جمعه 5 آبان 1402 - 04:56

رهبران اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف جنگ میان (رژیم) اسرائیل و حماس و نیز ایجاد کریدورهای کمک‌رسانی به نوار غزه شدند.

العالم-فلسطین اشغالی

رهبران اتحادیه اروپا در نشست روز پنجشنبه سران این اتحادیه در بروکسل با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف درگیری‌ها برای ایجاد کریدورهای بشردوستانه و ارسال کمک‌های بسیار حیاتی به غزه شدند.

در این بیانیه آمده است: شورای اروپا شدیدترین نگرانی خود را نسبت به وخامت اوضاع انسانی در غزه ابراز می‌کند و خواستار دسترسی مستمر، سریع، ایمن و بدون مانع مردم این منطقه به کمک‌های بشردوستانه از طریق تمام اقدامات لازم از جمله ایجاد کریدورهای بشردوستانه و توقف درگیری است.

رهبران اتحادیه اروپا در بیانیه خود درخواست‌های قبلی برای آزادی فوری اسرا بدون هیچ قید و شرط را تکرار و بر حق (رژیم) اسرائیل برای دفاع از خود مطابق با قوانین بین‌المللی تأکید کردند.

به نوشته الجزیره، این بیانیه در حالی صادر شده است که انتقادها از سراسر خاورمیانه و جهان در مورد حملات هوایی رژیم صهیونیستی و محاصره کامل نوار غزه که دسترسی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی ساکن در این منطقه را به غذا، آب، برق و سوخت قطع کرده است، افزایش یافته است.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته است.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

پربیننده ترین خبرها