مشعل: جنگ زمینی به غزه در راه است

مشعل: جنگ زمینی به غزه در راه است
جمعه 5 آبان 1402 - 08:00

خالد مشعل رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج از فلسطین گفت که جنگ زمینی به نوار غزه در راه است.

العالم - فلسطین اشغالی

براساس گزارش خبرگزاری سما فلسطین، مشعل با بیان اینکه جنگ زمینی به نوار غزه در راه است که به مرحله خطرناکی منجر خواهد شد، تاکید کرد آمریکا در نبرد غزه شرکت دارد.

وی افزود: واشنگتن امروز در این نبرد با برنامه ریزی، مدیریت مشترک و مشارکت کیفی برای انجام یک جنگ زمینی شرکت دارد، زیرا (رژیم) اسرائیل نمی‌تواند شکست دیگری مانند شکست ۷ اکتبر را تحمل کند.

رئیس حماس در خارج از فلسطین با اشاره به اینکه واشنگتن سه مسیر را دنبال می کند، خاطرنشان کرد: مسیر اول این است که زمینی وارد نشود و فرصت طولانی به (رژیم) اسرائیل داده شد تا غزه را از طریق هوایی مورد حمله قرار دهد؛ زیرا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته است که ما مدل موصل را می‌خواهیم نه فلوجه عراق، زیرا هزینه کمتری دارد.

مشعل افزود: اما مسیر دوم این است که واشنگتن با کارشناسان خود وارد می‌شود و نیروهای زبده دلتا را برای آزادسازی گروگان‌ها و ژنرال‌ها اعزام می‌کند و از مهمات مدرن و گاز اعصاب که باعث فلج شدن رزمندگان مقاومت در تونل‌ها می‌شود، استفاده می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین مسیر سوم بعد از اتمام مسیر اول و دوم خواهد بود و این یک طرح تاکتیکی است که نیروهای اسرائیلی از دریا از سمت شمال یا به صورت کمربندی یا همه جانبه وارد غزه شوند و تلاش‌هایی که رژیم صهیونیستی برای نفوذ طی دو روز گذشته از سمت شرق خان یونس انجام داده، برای سنجش این موضوع بوده است.

به گفته مشعل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نمی‌تواند بدون پیروزی جنگ را متوقف کند و بحران داخلی برای او در پی خواهد داشت؛ زیرا با فساد مواجه است و علی رغم بسیج همه نیروها هیچ پیروزی حاصل نشده است.

رئیس حماس در خارج از فلسطین در پایان گفت: در حال حاضر مذاکراتی برای آزادی اسرای بیشتر در جریان است.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم اسرائیل برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

پربیننده ترین خبرها