گفت وگوی وزیر خارجه قطر و دبیرکل سازمان ملل درباره غزه

گفت وگوی وزیر خارجه قطر و دبیرکل سازمان ملل درباره غزه
جمعه 5 آبان 1402 - 08:35

منابع خبری گزارش دادند، وزیر خارجه قطر و دبیرکل سازمان ملل متحد تلفنی درباره آخرین تحولات اراضی اشغالی فلسطین و غزه گفت وگو کردند.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این تماس تلفنی دو طرف درباره آخرین تحولات اراضی اشغالی فلسطین و راه‌های کاهش تنش رایزنی کردند.

وزیر خارجه قطر، هدف قراردادن غیرنظامیان و کشتار غیرنظامیان بی گناه به ویژه زنان و کودکان و مجازات دسته جمعی به هر بهانه‌ای را غیر قابل قبول خواند.

آل ثانی همچنین بر لزوم ادامه ورود کاروان‌های بشردوستانه به نوار غزه تأکید کرد.

وی همچنین تأکید کرد که هماهنگی تلاش‌های بین المللی و منطقه‌ای برای توقف تجاوز به غزه و تلاش برای تحقق صلحی عادلانه و فراگیر اهمیت دارد.

وزیر خارجه قطر در ادامه از تلاش‌های سازمان ملل متحد و شخص دبیرکل برای برقراری آتش بس و کاهش تنش در غزه تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم اسرائیل برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

پربیننده ترین خبرها