رسانه های رسمی فلسطین:

34 روزنامه نگار از ابتدای حملات رژیم اشغالگر به شهادت رسیده اند

 34 روزنامه نگار از ابتدای حملات رژیم اشغالگر به شهادت رسیده اند
جمعه 5 آبان 1402 - 15:21

از هفتم اکتبر تا کنون 34 خبرنگار به شهادت رسیده و ده ها تن دیگر مجروح و 50 دفتر خبرگزاری در غزه از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی بمباران شده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از دفتر اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: حمله های رژیم صهیونیستی روز به روز وحشیانه تر می شود و این رژیم با حمله مستقیم و ویران کردن خانه های مردم روی سرشان و تخریب دفاتر رسانه ها و نهادهای اطلاع رسانی – آنهم بدون واکنش سازمان های بین المللی و عربی - ، پیوسته مرتکب بدترین و شنیع ترین جنایات و کشتار علیه مردم عادی به خصوص روزنامه نگاران می شود.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در بیانیه ای صبح امروز (جمعه) از مراجع بین المللی خواست برای توقف این تجاوزات مداخله و از خبرنگاران و نهادهای رسانه ای در فلسطین حمایت کنند.

در این بیانیه آمده است که حمله رژیم اشغالگر به خبرنگاران به منزله نقض همه کنوانسیون ها و پروتکل ها و به خصوص قطعنامه 2222 شورای امنیت است. این قطعنامه به صراحت بر ضرورت حفاظت از خبرنگاران در زمان جنگهای مسلحانه تصریح کرده است.

این بیانیه تأکید کرده است که گریز رژیم اشغالگر از هر گونه مجازات و بازخواست باعث تشویق آن به ارتکاب جنایات بعدی می شود.

این بیانیه همچنین خواستار تحقیقات نمایندگی سازمان ملل در زمینه امکان از آزادی بیان و فعالیت نهادهای حقوقی بین المللی درباره جنایات رژیم صهیونیستی و محاکمه مجرمان به عنوان تنها راه تحقق عدالت شد.

پربیننده ترین خبرها