ابومرزوق: برخی کشورهای عربی از غرب می‌خواهند حماس را نابود کند

ابومرزوق: برخی کشورهای عربی از غرب می‌خواهند حماس را نابود کند
دوشنبه 8 آبان 1402 - 01:08

موسی ابومرزوق از اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یکشنبه شب با انتقاد از برخی کشورهای عربی گفت که آنها از غرب می‌خواهند حماس را نابود کند.

العالم-فلسطین اشغالی

ابومرزوق در گفتگو با شبکه "الجزیره مباشر" اظهار کرد: حماس ارتش اسرائیلی را در پنج ساعت در حومه غزه در هم شکست و جنایت اشغالگران علیه غیرنظامیان نبرد نیست.

وی افزود: فرماندهان حماس که برای حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر) برنامه‌ریزی کرده بودند از در هم شکسته شدن ارتش رژیم صهیونیستی در مدت پنج ساعت غافلگیر شدند.

ابومرزوق ادامه داد: اگر فرماندهان حماس می‌دانستد که ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف غزه به این سرعت از هم می‌پاشد، هزاران مبارز را وارد عملیات می‌کردند که تا تل آویو پیش بروند.

وی گفت: انتظار بیشتری از حزب الله داشتیم اما از موضع خفت بار برادران خود در تشکیلات خودگردان حیرت زده شدیم.

ابومرزوق تأکید کرد: برخی مقامات تشکیلات خودگردان و برخی کشورهای عربی به صورت محرمانه از غرب می‌خواهند که حماس را از بین ببرد.

اظهارات این مقام حماس پس از اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی به افزایش شمار اسرا و کشته‌های اسراییل صورت می گیرد.

دانیل هگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه شب اعلام کرد شمار اسرا و کشته‌های اسراییل در حملات طوفان الاقصی افزایش یافته است.

وی افزود:شمار کشته‌های نظامی ارتش اسرائیل و افسران آن از ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون به ۳۱۱ تن رسیده است.

وی همچنین شمار افرادی را که به ادعای وی در نوار غزه ربوده شده‌اند، (اسرای اسرائیلی) ۲۳۹ تن اعلام کرد.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال سرزمین فلسطین و محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر(۱۵ مهر) عملیاتی موسوم به عملیات «طوفان الاقصی» را آغاز کرد تا زمینه آزادسازی کامل سرزمین فلسطین، بازگشت آوارگان فلسطینی و گسترش صلح در منطقه با انحلال رژیم غاصب فراهم شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها