اینترسپت وجود پایگاه نظامی محرمانه‌ امریکا در نزدیکی غزه را فاش کرد

اینترسپت وجود پایگاه نظامی محرمانه‌ امریکا در نزدیکی غزه را فاش کرد
دوشنبه 8 آبان 1402 - 08:29

اسناد دولتی در آمریکا، وجود یک پایگاه نظامی مخفی این کشور در صحرای نقب در جنوب اراضی اشغالی فلسطین در 32 کیلومتری نوار غزه را فاش کرد که ارزش آن به 35.8 میلیون دلار می‌رسد.

العالم - آمریکا

به نقل از وب‌سایت اینترسپت، پایگاه مذکور در بالای کوه«هار‌کرین» قرار دارد و «سایت 512» نام دارد و واشنگتن در حال حاضر بی سر و صدا برای گسترش آن تلاش می‌کند.

اینترسپت افزود:این پایگاه نشان می‌دهد که علیرغم تاکید «جو بایدن»، رئیس جمهور امریکا و دولت وی مبنی بر اینکه در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به اسرائیل وجود ندارد، عملا آمریکا در این منطقه حضور دارد.

این وب‌سایت در ادامه نوشت: دو ماه پیش از عملیات «طوفان الاقصی» گردان‌های القسام علیه اسرائیل در 7 اکتبر گذشته، وزارت دفاع آمریکا قراردادی چند میلیون دلاری برای ساخت این پایگاه منعقد کرده است.

این وب‌سایت امریکایی توضیح داد: پایگاه یاد شده یک مرکز راداری است که آسمان را در قبال حملات موشکی رصد می‌کند و فعالیت آن بر روی تهدید بالقوه ایران متمرکز است لذا هیچ یک از موشک‌های طوفان الاقصی را مشاهده نکرده است.

اینترسپت به نقل از «دیوید فاین»، استاد مردم شناسی در دانشگاه آمریکایی، نوشت: انتظار می‌رود این مخفی‌کاری میراث دوره‌ای باشد که در آن دولت‌های امریکا تلاش می‌کردند بهانه‌ای برای عدم جانبداری از اسرائیل در منازعات تل‌آویو با فلسطین ارائه کنند.

وی گفت: اعلام پایگاه‌های نظامی آمریکا در اسرائیل در سال‌های اخیر احتمالاً نشان‌دهنده کنار گذاشتن این تظاهر و تمایل به اعلام عمومی حمایت از تل آویو است.

شفقنا

پربیننده ترین خبرها