هزینه ۳۰ میلیاردی رژیم صهیونیستی برای جنگ با غزه

هزینه ۳۰ میلیاردی رژیم صهیونیستی برای جنگ با غزه
پنج‌شنبه 11 آبان 1402 - 01:36

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب گزارش داد، سه هفته جنگ با غزه برای این رژیم ۳۰ میلیارد شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) هزینه داشته است.

العالم-فلسطین

هزینه سه هفته اول جنگ با غزه تاکنون ۳۰ میلیارد شِکِل (۷ میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار) برآورد شده است.

پیش تر رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در سخنانی نسبت به پیامدهای خطرناک عملیات مقاومت فلسطین بر اقتصاد این رژیم هشدار داده بود.

موسسه اعتبارسنجی اِس‌اَندپی گلوبال، چشم‌انداز بدهی رژیم صهیونیستی را از «پایدار» به «منفی» تغییر داد و اعلام کرد که انتظار انقباض پنج درصدی در اقتصاد این رژیم را دارد.

موسسات اعتبارسنجی بین‌المللی «استاندارد اند پورز»، «مودی» و «فیچ» نیز بعد از عملیات طوفان الاقصی، رتبه اعتباری اقتصاد رژیم صهیونیستی را «منفی» اعلام کردند.

شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی جِی‌پی‌مورگان نیز پیش‌بینی کرده است رشد تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی در مقایسه با سه‌ماهه سوم، ۱۱درصد کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها