مجلس نمایندگان آمریکا کمک ۱۴.۳ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا کمک ۱۴.۳ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد
جمعه 12 آبان 1402 - 03:04

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد جمعه لایحه جنجالی کمک ۱۴.۳ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

العالم-آمریکا

این طرح که با حمایت جمهوریخواهان ارائه شد، با ۲۲۶ رای موافق در مقابل ۱۹۶ رای مخالف تصویب شد.

این لایحه مهمترین طرح اجرایی پس از آغاز به کار مایک جانسون رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا به شمار می‌آید. دموکرات‌ها گفته‌اند که این طرح شانسی برای تصویب در سنا ندارد.

چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات در سنا گفته که اجازه ورود این طرح به سنا برای رای‌گیری نخواهد داد. جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز تهدید کرده است که آن را وتو خواهد کرد.

بایدن خواستار تصویب بودجه اضطراری ۱۰۶ میلیارد دلاری برای کمک به رژیم صهیونیستی، تایوان، اوکراین و کمک‌های بشردوستانه شده است.

اما جمهوریخواهان در طرح خود کمک به رژیم صهیونیستی را از بودجه کمک به تایوان و اوکراین و کمک‌های بشردوستانه جدا کردند تا این کمک‌ها زودتر به رژیم صهیونیستی ارائه شود.

مصوبه جمهوریخواهان شامل میلیاردها دلار کمک نظامی به رژیم اسرائیل از جمله چهار میلیارد دلار کمک به سامانه گنبد آهنین و فلاخن داوود برای مقابله با حملات راکت‌های کوتاه برد و انتقال برخی تجهیزات نظامی به این رژیم است.

دفتر و مدیریت بودجه اعلام کرده بود کنگره پیوسته با همکاری هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه درباره ارائه کمک‌های امنیتی به تل آویو همکاری می‌کند اما طرح جمهوریخواهان، تهدیدی برای تضعیف این رویکرد قدیمی است و تفکیک کمک امنیتی به اسرائیل، تبعات جهانی خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها