پیش‌بینی آمریکا درباره تغییر تاکتیک نظامی 'اسرائیل' در روزهای آینده

پیش‌بینی آمریکا درباره تغییر تاکتیک نظامی 'اسرائیل' در روزهای آینده
شنبه 13 آبان 1402 - 06:21

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد تاکتیک نظامی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه طی روزهای آینده تغییر پیدا خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داده واشنگتن پیش‌بینی می‌کند جنگ اسرائیل با حماس طی روزهای آینده وارد مرحله تازه‌ای شود.

طبق این گزارش، پیش‌بینی می‌شود رژیم صهیونیستی در مرحله جدید از حجم حملات هوایی خود کاسته و بیشتر بر انجام عملیات تاکتیکی‌تر بر روی زمین متمرکز شود.

یک مقام دولت جو بایدن گفت پیش‌بینی کاخ سفید این است که اسرائیل به سمت «تمرکز تاکتیکی‌تر بر روی عملیات زمینی» با هدف پاکسازی شبکه گسترده تونل‌های زیرزمینی حماس کند.

مقام آمریکایی گفته که دولت بایدن درباره تصمیم‌های جنگی اسرائیل بسیار مستقیم صحبت کرده و «سوال‌های بسیار سختی» را از تل‌آویو پرسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که دولت بایدن چه زمانی خواستار آتش‌بس خواهد شد گفته که با توجه به ماهیت و وسعت عملیات حماس در روز ۷ اکتبر درخواست آتش‌بس در حال حاضر مناسب نیست.

مقام دولت بایدن همچنین مدعی شده که واشنگتن به صورت فعالانه درخواست خود برای برقراری «وقفه‌های بشردوستانه» در جنگ را با اسرائیلی‌ها مطرح می‌کند.

او گفت: «در نهایت، برقراری آتش‌بس به این بستگی دارد که اسرائیلی‌ها اطمینان خاطر حاصل کنند که چنین اتفاقی بار دیگر رخ نخواهد داد.»

نشریه اکونومیست هم در تحلیلی روز پنجشنبه گزارش داد منابع نظامی اسرائیل می‌گویند که پنجره فرصت برای آنها برای انجام عملیات با گروه‌های بزرگ نظامیان در داخل غزه محدود و کوتاه است.

مطابق این گزارش، ژنرال‌های اسرائیلی پیش‌بینی می‌کنند در هفته‌های آینده فشارهای بین‌المللی اسرائیل را مجبور خواهد کرد حضور بسیار محدودتری در داخل غزه داشته باشد.

طبق نوشته اکونومیست، جنگ به حملات علیه هدف‌های مشخص محدود خواهد شد. ژنرال‌های اسرائیلی پیش‌بینی می‌کنند این عملیات چندین ماه و حتی یک سال به طول خواهد انجامید.

اکونومیست در بخش دیگری از این گزارش به نقل از منابع آگاه از بروز اختلاف‌ها و ناکارآمدی‌ها در کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی خبر داده است.

نشریه اکونومیست نوشته با گسترده‌تر شدن دامنه جنگ در غزه بر حجم ناکارآمدی‌های دولت بنیامین نتانیاهو نیز افزوده می‌شود.

طبق این گزارش، بسیاری از اسرائیلی‌ها بنیامین نتانیاهو را مقصر عملیات حماس در ۷ اکتبر می‌دانند. با آنکه سران ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی هم تقصیر دارند اما محبوبیت آنها بسیار بیشتر از نتانیاهو است.

اکونومیست تصریح کرده همین مسئله باعث خشم نتانیاهو شده و اختلاف‌ها در کابینه جنگی اسرائیل را پیچیده‌تر کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها