هشدار بی سابقه حزب‌الله عراق به وزیر خارجه آمریکا

هشدار بی سابقه حزب‌الله عراق به وزیر خارجه آمریکا
يکشنبه 14 آبان 1402 - 14:56

حزب‌الله عراق به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد در صورت سفر به عراق با  «واکنش بی سابقه » روبه رو خواهد شد.

العالم - عراق

رسانه های عراقی به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش دادند که بلینکن امروز یکشنبه در سفری اعلام نشده به عراق سفر خواهد کرد؛ این سفر در حالی انجام می شود که نام عراق در فهرست کشورهایی که به آنها سفر کرده است وجود ندارد.

«ابوعلی العسکری» مسئول دفتر امنیتی کتائب حزب الله عراق اعلام کرد که اگر وزیرخارجه آمریکا به عراق سفر کند، با اقدامات و تنش بی سابقه برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پس از تشدید اقدامات نظامی مقاومت اسلامی عراق در هفته‌ای که گذشت، مقاومت اسلامی (عراق) برای جمع کردن منافع آمریکا در عراق و برهم زدن آن در منطقه اقدام خواهد کرد، افزود: در صورت ادامه تجاوزهای رژیم صهیونیستی در هفته های آینده به غزه خواهیم رسید.

«ابوعلی العسکری» که خواهان خروج نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از عراق است خاطرنشان کرد: درباره بستن سفارت آمریکا و ممانعت از ورود آمریکایی‌ها به کشورمان به شیوه خاص(غیر مسالمت آمیز) برخورد خواهیم کرد زیرا برخورد مسالمت آمیز با قاتلان بزدل و حقیر میسر نیست.

وی با بیان اینکه «بازکردن پرونده اخراج نیروهای بیگانه در این مقطع زمانی تلاش برای بستن دستان مقاومت است»، تاکید کرد: خروج این نیروها از کشور گریزناپذیر است.

در پایان ماه گذشته، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر، از دولت و مجلس عراق خواست در حمایت از غزه، سفارت آمریکا در عراق را ببندند و از افراد دیپلماتیک آن محافظت کنند.

وی هشدار داد: «اگر دولت و مجلس پاسخ ندهند، موضع دیگری اتخاذ خواهیم کرد که بعداً اعلام خواهد شد» این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران و ناظران عملی نشدن درخواست مقتدی صدر را تأیید می کنند.

قبل تر ایالات متحده، کانادا و هلند از شهروندان خود خواسته بودند به دلیل شرایط ناپایدار امنیتی، به عراق سفر نکنند.

این در حالی است که محمد شیعه السودانی نخست وزیر عراق اعلام کرد از روز دوشنبه به منظور بررسی اوضاع نوار غزه به ایران و کشورهای خلیج‌ فارس سفر خواهد کرد .

پربیننده ترین خبرها