با استفاده از سلاح ممنوعه فسفر سفید ؛

رژیم صهیونیستی، 462 هکتار از جنگل ها و درختان میوه را در جنوب لبنان نابود کرد

رژیم صهیونیستی، 462 هکتار از جنگل ها و درختان میوه را در جنوب لبنان نابود کرد
يکشنبه 14 آبان 1402 - 18:59

نتایج بررسی‌های وزارت محیط ‌زیست و کشاورزی لبنان با همکاری دانشگاه بلمند در حومه علما الشعب و الناقوره در پی تجاوزات رژیم اسرائیل نشان داد که بمباران با مهمات حاوی فسفر سفید به آتش گرفتن 462 هکتار از درختان جنگلی و میوه در بازه زمانی 15 اکتبر تا 3 نوامبر منجر شده است.

العالم - لبنان

بر اساس نقشه منتشر شده، منطقه علماالشعب در جنوب لبنان به تنهایی 416 هکتار و 98 دونم از جمله 224 هکتار درخت کاج و بلوط، 18 هکتار درخت زیتون، 123 هکتار درختچه های وحشی و 40 هکتار گیاهان دارویی و منطقه الناقوره نیز 45 هکتار از جمله 38 هکتار درختان بلوط و کاج را از دست داده است.

ناصر یاسین وزیر محیط زیست لبنان در گفت و گو با الاخبار با اشاره به اینکه مناطق کشاورزی که جنوب لبنان در نتیجه تجاوزات رژیم اسرائیل از دست داده است، حدود چهار میلیون متر مربع است. در همین زمینه وزارت کشاورزی لبنان اعلام کرده حدود 40 هزار اصله درخت زیتون در حملات رژیم اشغالگر به این منطقه از بین رفته است.

یاسین با اشاره به تلاش تیمی متشکل از کارشناسان فنی و علمی برای مستند کردن خسارات بمباران های رژیم اسراییل با مهمات حاوی فسفر سفید و تأثیر آن بر محیط‌ زیست و کشاورزی گفت: به محض تکمیل مستندات، هیأت وزیران دراین باره به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها