گزارش العالم؛

با عملکرد سلاح های جدید مقاومت در عملیات طوفان الاقصی آشنا شوید

دوشنبه 15 آبان 1402 - 14:41

عملکرد مقاومت با گذشت 30 روز از عملیات طوفان الاقصی و به کارگیری موفق سلاح های ساخت داخل، ثابت کرد که رژیم صهیونیستی واقعا از لانه عنکبوت سست تر است .

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش العالم،‌ مقاومت با ابراز خلاقیت در عملکرد نظامی خود، همچنان در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی ایستاده و به حملات خود به عمق خاک اراضی اشغالی ادامه می دهد.

یکی از تاکتیک های مقاومت در مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی، حمله موشکی به شهرهای اشغال شده و وارد آوردن خسارات سنگین به عمق خاک دشمن است. این تاکتیک همچنان ادامه دارد و تل آویو بی وقفه زیر آتش مقاومت است.

در این حملات برد موشک های مقاومت به قدس اشغالی رسید و خسارات سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرد. فرودگاه بن گوریون هم به مدت چند روز تعطیل و از چرخه فعالیت خارج شد.

عسقلان نیز یکی از مناطقی است که بی وقفه زیر آتش مقاومت بوده است... مقاومت همچنین با موشک های دوربرد توانست منطقه اشغالی ایلات را هم هدف قرار دهد.

شهرک های اطراف غزه و مواضع دشمن صهیونیستی در اطراف غزه هم بی وقفه آماج حملات انواع موشک ها و راکت های مقاومت با بردهای مختلف بوده است.

این در حالی است که دشمن – به رغم حملات هوایی و زمینی شدید خود به غزه - همچنان در شوک عملیات موفقیت آمیز مقاومت و حمله به عمق خاک فلسطین اشغالی است. زیرا مقاومت توانسته است به شیوه های مبتکرانه موشک های خود را از دید دشمن خارج کند.

مقاومت در کنار موشک باران شهرهای رژیم اشغالگر، عملکرد نظامی چشمگیری هم در داخل غزه در برابر پیشروی ماشین جنگی رژیم صهیونیستی داشته است و با ورود سلاح های جدید خود به جنگ، توانسته است روند جنگ را به نفع خود تغییر داده و خسارت های سنگینی به خودروها، تانک ها و زره پوش های اسرائیلی وارد کند.

راکت های یاسین 105

راکت های ساخت داخل مقاومت فلسطین، نقطه عطفی در هدف قرار دادن و منهدم کردن تانک های زرهی دشمن به شمار می آیند. این راکت ها، گلوله های ضد زره و دارای کلاهک دوگانه است که می تواند به میزان 60 سانتیمتر در فولاد نفود کند و آن را بشکافد.

به گفته کارشناسان این کلاهک در انفجار اول، سپر بیرونی را سوراخ کرده و در مرحله دوم با نفوذ به داخل بدنه و تخلیه کامل انرژی خود، موجب نابودی زره‌پوش یا تانک های دشمن می‌شود.

راکت های "TBG"

گردان قسام از راکت های "TBG" برای حمله به مواضع دشمن و هدف قرار دادن تانک هایی که در حال نفوذ به غزه بودند استفاده می کند. این راکت ها در نوع خود در جهان بی نظیر هستند و برای شلیک از خمپاره انداز آر پی جی – 7 روسی استفاده می شوند.

اژدر "عاصف"

گردان قسام، اژدر عاصف را در عملیات طوفان الاقصی وارد عملیات کرد. این اژدر هدایت شونده، ساخت داخل است و زیر آب عمل می کند.

گردان قسام همچنین موشک "متبر 1" را هم که یک موشک زمین به هوا و ساخت داخل است، به خدمت گرفته است. این موشک معمولا برای شکار بالگرد استفاده می شود و کلاهک جنگی آن نزدیک هدف منفجر می شود.

گردان قسام در طی عملیات طوفان الاقصی، سامانه موشکی "رجوم " را هم رونمایی کرد. "رجوم"، ساخت داخل و موشکی کوتاه برد با کالیبر 114 میلیمتر است. پرتاب‌گر این موشک با داشتن 15 دهانه آتش می‌تواند هربار 15 موشک را به شکل رگباری، شلیک کند.

پربیننده ترین خبرها