پنتاگون اعتراف کرد:

زخمی شدن ۴۵ نظامی آمریکایی در عراق و سوريه

 زخمی شدن ۴۵ نظامی آمریکایی در عراق و سوريه
سه شنبه 16 آبان 1402 - 01:44

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اذعان کرد که بر اثر حملات گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های «التنف» در سوریه و «عین‌الاسد» در عراق، ۴۵ نظامی این کشور مجروح شده‌اند.

العالم-آمریکا

شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» شامگاه دوشنبه به نقل از منابع مطلع گزارش داد که تعداد نظامیان آمریکایی که در حملات اخیر به پایگاه‌های این کشور در غرب آسیا مجروح شده‌اند، به ۴۵ نفر افزایش یافته است.

به گفته این منابع، از تعداد مذکور، ۲۴ نظامی آمریکایی در جریان حملات به پایگاه‌هایشان در عراق و سوریه، دچار آسیب مغزی شده و هم‌اکنون تحت نظر پزشکان قرار دارند.

بامداد سه‌شنبه نیز وزارت دفاع آمریکا تایید کرد که بر اثر حملات گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های «التنف» در سوریه و «عین‌الاسد» در عراق، ۴۵ نظامی این کشور مجروح شده‌اند.

به دنبال تشدید جنگ در اراضی اشغالی فلسطین، پایگاه‌های آمریکا در مناطق مختلفی از عراق و سوریه طی روزهای گذشته هدف حمله قرار گرفته‌ و در پی این حملات، ده‌ها نظامی آمریکایی مجروح شده‌اند.

حملات مقاومت، اشغالگران آمریکایی را مجبور کرد تا دو سوم پرسنل نظامی و «غیرنظامی» خود در عراق را علاوه بر خروج سفیر و کارکنان اصلی، تنها ظرف یک هفته از این کشور خارج کنند.

پربیننده ترین خبرها