جنگ انتقام‌جویانه اشغالگران در کرانه باختری به موازات حملات وحشیانه به غزه

جنگ انتقام‌جویانه اشغالگران در کرانه باختری به موازات حملات وحشیانه به غزه
سه شنبه 16 آبان 1402 - 14:05

رژیم اشغالگر به موازات حملات وحشیانه خود به نوار غزه، از طریق یورش‌ها و دستگیری‌های روزانه و جداسازی شهرها و شهرک‌ها با پست‌های بازرسی نظامی و موانع خاکی، در کرانه باختری نیز جنگی به راه انداخته است.

العالم - فلسطین

نیروهای اشغالگر اسرائیل از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم ماه گذشته میلادی تاکنون، بیش از 153 فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رسانده و 2200 فلسطینی را مجروح کردند که وضعیت برخی از آنها وخیم است.

شهرهای کرانه باختری اشغالی همزمان با تجاوزات وحشیانه به نوار غزه که وارد دومین ماه خود می شود، شاهد تشدید حملات و تهاجمات نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در چارچوب عملیات انتقام جویانه گسترده علیه مردم فلسطین است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه در جریان دیدار خود با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت : کشتار و حملات نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان به مردم و مقدسات و جنایات پاکسازی قومی، تبعیض نژادی و دزدی اموال مردم کرانه باختری و قدس کمتر از آنچه در نوار غزه در حال رخ دادن است، نیست.

"مجازات دسته جمعی"

باشگاه اسرای فلسطینی، دستگیری بیش از 2080 فلسطینی از جمله روزنامه نگاران، نویسندگان و رهبران جنبش حماس در سراسر کرانه باختری از 7 اکتبر را مستند کرده است.

این باشگاه تاکید کرد: دستگیری بی وقفه افراد در کرانه باختری "برجسته ترین سیاست های منسجم و سیستماتیک "اسرائیل" با هدف تضعیف هر گونه وضعیت رویارویی رو به افزایش و همچنین یکی از برجسته ترین ابزار سیاست مجازات دسته جمعی است که ابزار اصلی اشغالگران برای هدف قرار دادن شهروندان است.

این باشگاه، شهادت های اولیه بازداشت شدگانی را که مدت کوتاهی پس از دستگیری آزاد شدند و همچنین خانواده های بازداشت شدگان که در جریان های دستگیری پس از 7 اکتبر هدف قرار گرفتند، مستند کرد.

این شهادت‌ها بیانگر «شدت حملات، تجاوزات و جنایات سیستماتیک است که به تهدید به تیراندازی مستقیم، ضرب و شتم شدید، تحقیقات میدانی علیه آنها، تهدید به تجاوز جنسی، استفاده از سگ‌های پلیس، استفاده از شهروندان به عنوان سپر انسانی، و سایر تخلفات وحشیانه رسیده است.

"جنگ موازی"

بسام الصالحی دبیرکل حزب مردم فلسطین گفت: رژیم اشغالگر همزمان با جنگ نوار غزه، در حال جنگ در کرانه باختری است.

وی افزود : نیروهای اشغالگر با ایست های بازرسی نظامی، دروازه های آهنی و موانع خاکی؛ کرانه باختری را از سایر مناطق جدا کرده اند.

الصالحی آمریکا را به حمایت از رژیم اشغالگر در جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطین، چه در کرانه باختری و چه در نوار غزه متهم و خاطرنشان کرد: اشغالگران با سوء استفاده از دغدغه های بین المللی در جنگ غزه، سیاست ها و تخلفات خود را در کرانه باختری انجام می دهند.

شهرک نشینان به موازات تجاوزات نیروهای اشغالگر، حملات گسترده ای را علیه فلسطینیان در شهرهای کرانه باختری آغاز می کنند.

کمیته مقابله با احداث دیوار و شهرک سازی (وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین) بیش از 400 حمله از 7 اکتبر را که منجر به شهادت حداقل 9 فلسطینی شد، ثبت کرد.

تخریب زیرساخت ها

ارتش رژیم اشغالگر به عنوان بخشی از جنگ موازی خود علیه فلسطینیان، زیرساخت‌های کرانه باختری را به‌ویژه در اردوگاه‌های جنین و نور شمس تخریب می‌کند به گونه ای که خیابان‌ها را حفر و شبکه های آب، تلفن و شبکه های فاضلاب و برق را تخریب کرد.

خودروهای اسرائیلی میادین عمومی و بناهای یادبود از جمله ورودی اردوگاه جنین و حصان المخیم را بدون دلیل تخریب کردند و ارتش عمدا مغازه ها و خانه ها را منفجر و خودروهای شخصی را منهدم کرد.

این در حالی است که اشغالگران برای سی و یکمین روز متوالی در راستای تلاش برای نابودی همه اشکال زندگی در نوار غزه و جابجایی اجباری جمعیت آن، با هدف قرار دادن عمدی مناطق مسکونی و محله‌ها، آوارگان و کادر پزشکی به تجاوزات خود علیه غزه ادامه می دهند.

بمباران خشونت آمیز اسرائیل 9770 شهید به جا گذاشت. بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، در میان آنها 4008 کودک و 2550 زن و بیش از 24000 نفر دیگر زخمی شده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها