تحولات فلسطین؛ محور رایزنی امیر قطر و رئیس جمهوری مصر در قاهره

تحولات فلسطین؛ محور رایزنی امیر قطر و رئیس جمهوری مصر در قاهره
جمعه 19 آبان 1402 - 20:02

منابع رسانه ای بعد از ظهر امروز (جمعه) از دیدار و گفت‌وگوی امیر قطر با رئیس جمهوری مصر در کاخ «الاتحادیه» (کاخ ریاست جمهوری مصر) در شهر قاهره درباره تحولات فلسطین خبر دادند.

العالم - مصر

به گزارش الخلیج آنلاین، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر امروز با هدف گفت‌وگو با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر درباره جنگ غزه به قاهره سفر کرد.

طبق گفته منابع مصری، دو مقام ارشد درباره آتش‌بس در باريكه غزه و تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و حماس گفت‌وگو کردند.

بر پایه این گزارش، تمیم بن حمد و السیسی همچنین در این دیدار راه‌های پایان‌ بخشیدن به محاصره غزه و تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه را مورد بررسی قرار دادند.

در حالی عملیات طوفان الاقصی وارد سی و پنجمین روز خود شده که سخنگوی وزارت بهداشت در غزه با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهر، از افزایش آمار شهدای کادر درمان این شهر تا ۱۹۵ نفر خبر داد.

«اشرف القدره» اعلام کرد: تعداد شهدای کادر پزشکی و درمان در این شهر به ۱۹۵ نفر رسیده، ۵۱ آمبولانس منهدم و ۱۲۰ موسسه بهداشتی نیز تخریب شده است، ۱۸ بیمارستان از کار افتاده و ۴۰ موسسه بهداشتی - درمانی اولیه نیز از دسترس خارج شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم اشغالگر اسرائیل قصد دارد سیستم بهداشت و درمان را هدف قرار دهد، از جامعه جهانی خواست تا برای حفاظت از نظام سلامت و کارکنان آن در فلسطین فورا مداخله کند.

به گفته وی، تیم‌های پزشکی ۳۵ روز است که میدان را ترک نکرده‌اند و تلاش می‌کنند با وجود امکانات محدودی که در اختیار دارند و تا جایی که می‌توانند به نجات جان مجروحان تجاوزات اسرائیل بپردازند، با این وجود خودشان هم هدف قرار گرفته‌اند.

القدره از جامعه جهانی و همه نهادهای بشردوستانه و حقوق بشری آن خواست که از نظام سلامت و کارکنان آن محافظت تا بتواند بدون تهدید مطلق به وظایف خود عمل کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه همچنین با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی ۵ روز پیش نیز مجتمع پزشکی الشفاء را هدف قرار داد و در جریان آن یک کودک شهید و سه نفر دیگر مجروح شدند، افزود: رژیم اسرائیل همچنین بیمارستان‌های الرنتیسی و النصر را نیز هدف قرار داد که بر اثر آن ۸ شهروند شهید و ۱۴۰ کادر پزشکی نیز زخمی شدند. همچنین بیمارستان قدس نیز از این حملات مستثنی نبوده و مورد حمله قرار گرفت و در این حمله نیز چهار نفر شهید و ۱۶ نفر دیگر مجروح شدند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها