بشار اسد: غرب از ماشین کشتار رژیم اسرائیل حمایت می کند

بشار اسد: غرب از ماشین کشتار رژیم اسرائیل حمایت می کند
شنبه 20 آبان 1402 - 14:14

رئیس جمهور سوریه در دیدار با همتای عراقی خود گفت: آنچه ماشین کشتار رژیم صهیونیستی را تشویق می کند، همدستی غرب با این رژیم است.

العالم ـ عربستان سعودی

بنابر گزارش منابع عربی، "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه در دیدار با همتای عراقی خود در حاشیه نشست اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی درباره مساله غزه در شهر ریاض پایتخت عربستان تأکید کرد: آنچه ماشین کشتار رژیم صهیونیستی را تشویق می کند، همدستی غرب با این رژیم است که انواع جنایت و ویرانی در نوار غزه را توجیه می کند.

رییس جمهور سوریه افزود: غرب و در راس آن آمریکا ابزارهای حمایتی را برای رژیم اسرائیل فراهم می کنند تا به کشتار روزانه (فلسطینیان) کمک کند؛ غرب همچنین در کنار این اقدام خود، پوشش و چتر سیاسی برای کشتارهای روزانه زنان، کودکان و سالخوردگان فلسطینی را که در حد نسل کشی است، فراهم می کند.

اسد همچنین با اشاره به غاصب بودن رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: غصب کردن حق سرزمین فلسطینیان و کشور آنها از سوی رژیم صهیونیستی و اشغال بخشی از اراضی سوریه و لبنان، عامل اصلی و دائمی همه مشکلات منطقه است.

عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق نیز به نوبه خود با بیان مطابقت دیدگاه های بغداد و دمشق در قبال جنگ نسل کشی که توسط رژیم صهیونیستی در غزه و بقیه سرزمین های فلسطینی راه افتاده، بر ضرورت توقف آن و تضمین حقوق مشروع مردم فلسطین تاکید کرد.

اجلاس اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی امروز (شنبه) در ریاض و با موضوع فلسطین برگزار خواهد شد، درخواست ایران برای تشکیل این نشست به یک ماه قبل بر می گردد.

وزارت خارجه عربستان در بیانیه اعلام کرد: باتوجه به شرایط ویژه ای که غزه شاهد آن است و پس از رایزنی و مشورت با کشورهای عضو اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی، تصمیم به برگزاری نشست عربی-اسلامی مشترک فوق العاده در ریاض در (امروز شنبه) گرفته شد و این به جای نشست عربی و اسلامی ویژه ای که قرار بود جداگانه در همین روز برگزار شود، می باشد.

پربیننده ترین خبرها