انگلیس روادید مجری تلویزیون مصر را به دلیل «حمایت از حماس» لغو کرد

انگلیس روادید مجری تلویزیون مصر را به دلیل «حمایت از حماس» لغو کرد
شنبه 20 آبان 1402 - 20:56

منابع خبری گزارش دادند که بریتانیا روادید مجری تلویزیون مصری تبعیدی را به دلیل شرکت در تظاهرات حامی فلسطین و حمایت از حماس لغو کرده است.

العالم - اروپا

شبکه «الجزیره» به نقل از تارنمای خبری «تلگراف» نوشت: در بحبوحه تلاش‌های دولت بریتانیا برای سرکوب حامیان فلسطین، وزارت کشور انگلیس روادید معتز مطر (Moataz Matar) را به دلیل شرکت در تظاهرات حامی فلسطین در لندن و حمایت از حماس لغو کرد.

بر پایه این گزارش، این مجری تلویزیونی ۴۹ ساله از بریتانیا خارج شده است، با این وجود وی در فهرست افراد زیر نظر قرار گرفته که به این معنی است که نمی‌تواند به این کشور بازگردد.

بنا بر گزارش‌ها، این اولین «اخراج» پس از حمله حماس در هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) به رژیم صهیونستی است که توسط سوئلا براورمن وزیر کشور و رابرت جنریک وزیر مهاجرت انگلیس انجام شده است.

مقامات بریتانیا از برنامه‌هایی برای سرکوب رفتار ادعایی «یهودستیزی» در پی حمله حماس خبر داده‌اند. «تلگراف» نیز گزارش داد که ممکن است روادید دستکم ۶ تبعه خارجی دیگر باطل شوند.

رابرت جنریک ادعا کرد: «نسبت به بازدیدکنندگانی که به بریتانیا می‌آیند و از امتیاز روادید سوء استفاده و از اقدامات تروریستی شیطانی حمایت می‌کنند، نمی‌توان مدارا کرد.»

وی ادامه داد: «افرادی که تصمیم گرفته‌اند در روزها و هفته‌های آینده از این روند پیروی کنند، شک نداشته باشند که به لغو روادید تا هر زمانی که لازم باشد، ادامه خواهیم داد. ما افراط گرایی را در خیابان هایمان تحمل نمی‌کنیم.»

حامیان فلسطین تاکنون چندین تظاهرات گسترده در انگلیس برگزار کرده‌ و ضمن محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، با مردم فلسطین اعلام همبستگی کرده‌اند.

این درحالیست که دولت انگلیس از آغاز جنگ غزه با چشم‌پوشی از کشتار فلسطینیان، حمایت تمام عیار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر انگلیس حدود سه هفته پیش در سفر به منطقه غرب آسیا، با رهبران رژیم صهیونیستی دیدار کرد و طی اظهاراتی جنجال‌برانگیز خواستار پیروزی و غلیه صهیونیست‌ها بر گروه‌های مقاومت فلسطینی شد.

وزیر کشور انگلیس هم حدود ۲ هفته پیش طی اظهاراتی توهین آمیز، تظاهرات حامیان فلسطین را نفرت‌انگیز توصیف کرد و مدعی شد: «در روزهای آخر هفته ده‌ها هزار نفر را در خیابان‌ها می‌بینیم که خواستار محو (رژیم) اسرائیل از روی نقشه زمین هستند. به نظر من تنها یک راه برای توصیف این راهپیمایی‌ها وجود دارد: آنها راهپیمایی‌های نفرت هستند.»

پربیننده ترین خبرها