تداوم اختلافات سیاسی در تل آویو/ مخالفت گانتس با تغییر نتانیاهو در شرایط فعلی

تداوم اختلافات سیاسی در تل آویو/ مخالفت گانتس با تغییر نتانیاهو در شرایط فعلی
دوشنبه 22 آبان 1402 - 11:24

درحالی که شماری از ژنرال های نظامی و سیاستمداران رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را مسئول شکست و غافلگیری از مقاومت فلسطین در جریان عملیات طوفان الاقصی دانسته و خواهان برکناری او از قدرت شده اند، "بنی گانتس" وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با تغییر او در شرایط فعلی مخالفت کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز گفت که بنی گانتس وزیر دفاع سابق و از سران اپوزیسیون که بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی به شورای جنگ این رژیم ملحق شد، با تغییر نتانیاهو مخالفت کرده است.

برپایه این گزارش، گانس در جریان مذاکرات پشت درهای بسته با درخواست ها برای تغییر و جایگزین کردن فرد دیگری به جای نتانیاهو مخالفت کرده و گفته است که زمان اکنون برای این کار مناسب نیست.

گانتس با این سخنان خود در عین مخالفت با این کار به طور ضمنی تغییر نتانیاهو پس از پایان جنگ را محتمل دانسته بویژه که خودش در نظرسنجی ها با فاصله زیادی جلو از نتانیاهو است.

به گزارش ایرنا، پیش از این شماری از سیاستمداران از جمله یائیر لاپید رئیس حزب یش عتید و از سران اپوزیسیون، اویگدور لیبرمن عضو کنست (پارلمان) و وزیر جنگ و دارایی اسبق، میراف میخائیلی رئیس حزب کار، موشه یعلون وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق از نتانیاهو به شدت انتقاد و او را مسئول شکست از مقاومت فلسطین، ناتوان در مدیریت پرونده جنگ و خطری برای رژیم اسرائیل دانسته و خواهان کنار گذاشتن او شده اند.

همچنین خانواده های اسرای صهیونیست در نزد مقاومت در نوار غزه نیز نتانیاهو را مسئول اسارت اعضای خانواده خود و ناتوانی در ایفای مسئولیت دانسته و خواهان کناره گیری او از قدرت شده اند.

براساس آخرین نظرسنجی ها نیز مقبولیت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر در میان صهیونیست‌ها به ۲۶ درصد کاهش یافته است.

پربیننده ترین خبرها