گزارش العالم از یورش نظامیان صهیونیست و بازداشت های انتقامی فلسطینیان

چهارشنبه 24 آبان 1402 - 14:15

ارتش اشغالگر طی ساعات گذشته عملیات انتقامی دستگیری گسترده ای را در شهر الخلیل در کرانه باختری اشغالی آغاز کرده است.

العالم _ فلسطین

فارس الصرفندی، خبرنگار شبکه خبری العالم گزارش داد که عملیات نیروهای رژیم صهیونیستی بر دستگیری دانشجویان دختر متمرکز بود. تعداد بازداشت شدگان از ماه اکتبر تا کنون به حدود دو هزار و 650 نفر رسیده است که بیشتر آنان از رهبران جنبش حماس، دانشجویان و فعالان بوده اند.

بنابر این گزارش، رژیم اشغالگر از طریق این عملیات به دنبال جلوگیری از هرگونه تحرک در کرانه باختری است، حتی اگر تحرک توسط دانشجویان فلسطینی باشد که بخواهند خشم خود را نسبت به آنچه در نوار غزه رخ می دهد، ابراز کنند.

خبرنگار العالم گزارش داد که بازداشت های فلسطینیان از سوی رژیم اشغالگر به یک اقدام انتقام جویانه تبدیل شده است، واقعیتی که وزیر امنیت رژیم اسرائیل نیز در یکی از بازداشتگاه ها از آن سخن گفت و در پستی در شبکه های اجتماعی نیز اظهار داشت: در هر اتاق در زندان 6 یا 8 اسیر فلسطینی هستند که دست ها و پاهای آنها بسته است، در اتاق هایی تاریک قرار دارند که توالت ندارد.

خبرنگار العالم با بیان اینکه تعدادی از بازداشت شدگان که به تازگی از زندان عوفر آزاد شده اند، پیام هایی ارسال کرده اند که حتی شنیدن آنها سخت است، گفت: آنها گفته اند که نیمه شب به طور کاملا برهنه از زندان به بیرون منتقل می شدند تا زمانی که مردم آمدند و برای آنها لباس آوردند و به خانه هایشان برگشتند.

خبرنگار العالم با تاکید بر اینکه آنچه که در حال حاضر بازداشت شدگان در معرض آن هستند، سابقه ندارد، گفت: خود وی سال های عمرش را در بازداشت رژیم صهیونیستی گذرانده است و به عنوان یک اسیر سابق، شهادت می دهد که اقدامات انتقام جویانه ای که علیه اسرای فلسطینی انجام می شود، در دهه های 1980 و 1990 سابقه نداشته است.

پربیننده ترین خبرها